Álszentfazék

A STÍLUS MAGA A RENDSZER
1 fazék leves + 1 csepp trágyalé = 1 fazék trágyalé

Friss topikok

  • Androsz: "A társadalom nem NER-es fele (fele?) éppen azon van megdöbbenve, hogy kirúgták a főmeteorológusok... (2022.08.26. 14:22) Schrödinger viharvert macskája
  • Álszentfazék: @mojoking77: Nem kéne ezt!! Ez a szó szerinti értelmezés gonosz csapdája. @ember100 mondása jószá... (2014.08.18. 16:50) Nem rejtély, Rejtő!
  • Igényes: @Knorr: "nem, a vita arról szól, hogy legyen-e demokrácia." Szerintem ne legyen. A demokrácia fel... (2013.09.16. 18:23) Nem érti
  • Álszentfazék: @nandras01: valóban ez a magyar valóság, de nem hiszem, hogy szorosan kötődne ahhoz, amit az "unor... (2013.08.31. 14:51) Nyolcadik utas: a benzinkutas
  • Asidotus: A poszt most vastagon mellélőtt. Fiatalok egy jelentős részénél életvitelszerű a lógás, az iskola,... (2013.07.23. 15:07) Lógni fog!

A füstölgés oka

2013.04.26. 14:08 Álszentfazék

Vajon miért lett ekkora botrány a trafikügy? Mert mindenki érti.

Távol álljon tőlem, hogy elbagatellizáljam azoknak a kínját, keservét, hogy megkérdőjelezzem felháborodásuk jogosságát, akiknek sok éves munkája vész kárba, az egzisztenciájuk alapja rendül meg. Sajnálom őket és felháborítónak tartom az eljárást, de ilyesmi nap mint nap megtörténik számosakkal számtalan helyen, és az érintettek szűk körén kívül a kutya sem háborog. Sokan tudnánk sok példát mondani. És ez most nem a kormány ekézése. Az előző kormány alatt is megtörtént, meg az előző rendszerben is, meg ameddig vissza tudunk nézni a múltunkban, a kontrollálatlan hivatal mindig rengeteg ember életét keserítette meg, rengeteg pályát tört derékba. Ez rendszerfüggetlen, abból következik, hogy mindig mi vagyunk/voltunk a hivatalért és soha nem a hivatal értünk. A mostani eset különlegessége abban áll, hogy jól kommunikálható. Pontosan tudjuk, hogy ki a hunyó. Tematizálni lehet a közbeszédet.

Ráadásul, mindenki érti, hogy hol a buli a dologban, és a kedvezményezetteknek is van arcuk, sőt néha közismertek. Nem kell magyarázni, hogy miért vérlázító, ha a 30 éve trafikozó üzletét odaadjuk Palcsó Tominak. Azt viszont kevesen tudják lekövetni, hogy egy sokmilliárdos közbeszerzés kiírásában hol a disznóság. Az átlag érdeklődő már a kimondhatatlan nevű egymást össze-vissza tulajdonló cégek felsorolásánál elveszíti a fonalat.

Intermezzo: Már egyetemistaként rádöbbentem, hogy a nehézkes jelölés  mennyire megnehezíti a levezetések megértését. Sokszor nem is olyan bonyolult az, csak szerencsétlenek a szimbólumok. Biztosan nem csak bennem van meg ennek fölismeréséhez az okosság, és biztosan számosan rájöttek arra is, hogy ezzel mennyire el lehet vinni az erdőbe a kíváncsiskodókat. Olyan holdingot, meg konzorciumot alapítok, hogy az élettől elmegy a kedved!

És akkor a szakmai kérdésekig még el sem érkeztünk! Ha valaki nem annyira hülye, hogy az tengersík rónán épít viaduktot, meg alagutat, akkor a közvéleménynek reménytelen elmagyarázni, hogy hol lopják meg. Ráadásul a kár és a károsult sem ennyire konkrét. Itt pontosan tudjuk, hogy ki, mennyire és hogyan faragott rá a sompolygásra. Ha viszont évente 100 kilométerrel kevesebb utat újítunk fel a lopás miatt, mint lehetne, akkor az a kár szétkenődik. Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy te, meg te pont azért nem kaptál munkát, mert a szomszéd falu előtt megállt az aszfaltozó.

Hogy egy példával szemléltessem miről is beszélek, nézzük a közlekedési balesetek és a légszennyeződés viszonyát. A balesetnél egyértelmű az elkövető, a tett és az áldozat. Ha különösen sok az áldozat, felelőtlen a tett, ismert a tettes, akkor ennek megfelelően nagy is a felháborodás. Azt is lehet tudni, hogy az autók gázaitól mennyivel lesz több az asztmás, tüdőbeteg, rákos, és azt is tudjuk, hogy ez keserves sors. De azt nem tudjuk, hogy konkrétan kinek a kipufogója kinek a tüdejét teszi tönkre. Az presztízsveszteség egy kormánynak, ha egy balesetet okozó celebet futni hagy, de abba aligha bukik bele, ha futni hagyja a füstokádó autókat.

Hogy a fenti példánál maradjunk, a trafikügy bizony baleset. Méghozzá olyan, hogy a mozdonyvezető maga zárta rá a sorompót az átjáróban a zsúfolt buszra, hogy aztán jól áthajthasson rajta, így szerezve meg az illegális fémkereskedőknél kedvező áron értékesíthető alvázat. Ebből nem lehet jól kijönni.

Mármint, az érintetteknek nem lehet. Mert ha itt egy erős vezető - mondjuk, egy miniszterelnök – szétcsap a panamázók között, ha határozott kezébe veszi a szétfutó szálakat, ha igazságot tesz és rendet vág, ha kiosztja azt a sallert az érzéketlen bürokratáknak, nos akkor ő egészen kádárjánosi magasságokba emelkedhet.  A nép egyszerű gyermeke tudni fogja, hogy a vezető nélkül itt még rágyújtani sem lehetne. Ha viszont a nevezett vezető hagyja, hogy hiába füstölögjön az ő népe, akkor könnyen juthat a hamvadó cigarettavég sorsára. Történelmi sorsfordulóhoz érkeztünk. Érdeklődve várjuk a fejleményeket.

202 komment · 2 trackback

Címkék: megmondás így látom én

A bejegyzés trackback címe:

https://alszentfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr295248165

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki fizeti ki a dohányboltosok plusz dohányát? 2013.04.27. 08:51:06

Tegnap megjósoltuk, mára már meg is történt - pedig nincs varázsgömbünk, nem voltunk tenyérjósnál és kártyát sem vettünk. De azt azért mi sem gondoltuk volna, hogy ilyen kevés idő kell a lehetséges jövő megvalósulásához. Emlékeztetőül: "a kormányna...

Trackback: Dohányüzlet a korzón 2013.04.27. 03:24:58

Dohányüzlet a korzón    "Besétált hozzám egy férfi azzal, hogy tudja, nem nyertem a trafikos pályázaton, ő viszont igen, és szívesen átvenné az üzlethelyiséget" - mesélte az Indexnek egy felháborodott trafikos a Kosztolányi térről. (http://...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bolsi Buster 2013.04.26. 21:48:41

1. Miért gondolod hogy botrány van? Hol a botrány?

Bolsi Buster 2013.04.26. 21:49:31

2. Kiknek vész oda a sok évtizedes munkája?

Bolsi Buster 2013.04.26. 21:50:56

3. Irj már valamit, hogy botrány is legyen, OK?

Nem Penny hajója 2013.04.26. 21:53:39

Talán ezért botrány:
"A fideszes választókerületi elnökök javasolták a győzteseket"
"voltak politikusok, akik pénzt kértek az ajánlásáét"

Nem is maga a korrupció és a pályázatok elcsalása az újdonság, hanem az, hogy ezt ennyire nyíltan és nyilvánvalóan meg merték tenni.

Bolsi Buster 2013.04.26. 22:05:21

@Schmitt Pali: Ide kellenének a tények, nevek stb. Hány koncessziót ítéltek oda abból hány ment rokonnak stb.

Mert ez így a nullával egyenlő.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.04.26. 22:07:32

@Puskát kellett volna hozni: "Az a botrány, hogy bezárták az OPNI-t, és szabadon kószálsz."

Nem Penny hajója 2013.04.26. 22:09:58

@Puskát kellett volna hozni: elnézést cenzor úr, hogy meg mertem ezt említeni. Valóban nem volt mutyi a dohánytender során. Tiszta pályázat volt, jóravaló magyar emberek nyertek. Utólag is elnézést kérek az előző hozzászólásomért.

Bolsi Buster 2013.04.26. 22:10:58

@Schmitt Pali: Szóval szart sem tudsz. Nyugi ezzel megütöd az átlagot, azaz a nullát.

vukkarak 2013.04.26. 22:13:00

@Puskát kellett volna hozni: Ez Neked rendben van, ide tények kellenek. De elég, ha valaki szerinted libsi és már repülnek is a jelzők (ld régi kommentjeid). A hvg-n egész szép gyűjtemény volt tényekből. De tudom, hogy nem volt botrány, mert az mno.hu-n még csak egy mínuszos hír sem volt a dohánykoncessziókról.

Nem Penny hajója 2013.04.26. 22:14:56

@Puskát kellett volna hozni: most vitatod azt, hogy tiszta pályázat volt? Azt írtam, hogy minden rendben ment, erre te, hogy szart sem tudok. Szégyeld magad, hogy nem bízol a kormányban.

Bretschneider detektív 2013.04.26. 22:26:18

@Puskát kellett volna hozni: A puskát nem hozni kellett volna, hanem letámasztani a földre, szádba venni a csövét és lábujjal rálépned a ravaszra.

Mert ez így nem élet, amit te élsz, nem irigyellek.

Bretschneider detektív 2013.04.26. 22:26:59

@Bretschneider detektív: Bár alighanem olyan hülye vagy, hogy már meg is tetted, csak elfelejtetted megtölteni.

smartdrive 2013.04.26. 22:27:52

én nem sajnálom őket. káros szert adnak el függő embereknek (őket se sajnálom persze)

Állam-vizsga 2013.04.26. 22:47:37

@smartdrive: Itt most nem arról van szó, hogy a cigi káros vagy nem. Én sem cigizem.
Itt arról van szó, hogy a fidesz kinézett magának egy jövedelmező kereskedelmi ágat, államosította és azzal a mozdulattal kiosztotta a bevétel jogát a saját holdudvarának. Ez itt a gond.
Véletlenül nem kereskedsz valamivel? Nehogy túl sok hasznot húzz belőle mert hátha megtetszik a kormány bácsinak és államosítsa, majd leossza a saját haverjainak Te meg nézel mint hal a vízben.
Szerintem a következő célpont a benzin lesz. Sok mocskos multi mennyi hasznot húz a benzinen. Azt is ugyanúgy kellene megregulázni.

biobender 2013.04.26. 22:59:07

@Puskát kellett volna hozni: tablet.hvg.hu/itthon/20130426_Trafikmutyi_Fidesz_valasztokeruleti_elnok

es meg sok mas az indexen es a hvg- n. Bar, mint irva vagyon senki sem olyan suket mint aki nem akar hallani.

smartdrive 2013.04.26. 23:00:10

@Állam-vizsga: a drogellátás is állami monopólium, persze csak az egészségügy keretein belül

biobender 2013.04.26. 23:00:32

@smartdrive: akkor mostantol van az ojombodotta mert nemzeti karos szert adnak el a nemzeti trafikosok.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.04.26. 23:02:42

Sajnos én se látok túl nagy botrányt. Pedig ez aztán a pofátlanság csúcsa. Ezért kéne kukákat borogatni, nem azért mert egy balfasz egyszer kivételesen nem hazudott :P
Véletlenszerűen (?) kiválasztott üzletágat gyakorlatilag kisajátítottak, megnövelték a hozzá kapcsolódó árrést, jöhet a kasza. A legális vállalkozásaikból kitúrt többezer család meg vastagon le van szarva. Igazán europeer dolog, senkinek nem lehet vele baja, de téllegám.

smartdrive 2013.04.26. 23:03:28

@biobender: válasszuk szét. az rendben van, hogy ezektől az emberektől EZT a megélhetést elveszik. a dílereket sem szokta az állam megtűrni. az nincs rendben, hogy odaadja másnak

biobender 2013.04.26. 23:04:45

@biobender: tablet.hvg.hu/gazdasag/20130425_trafikpalyazatok_dohany

ez pl. egy gaz liberalbolsevik manover. Armanyos modon ravettek az artatlan fidesznyikeket, hogy maguknak osszak a trafikokat. Gyurcsany gatlastalansaga tenyleg nem ismer hatarokat!

smartdrive 2013.04.26. 23:04:50

@Zka: véletlenszerűen. ha más jön ki a dobókockán, akkor most a félvezetőgyártás lenne államosítva, vagy a nanotechnológia. mégis a cigaretta-árusítás lett (amit egy csimpánz is el tud látni), hát ilyenek a véletlenek

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.04.26. 23:04:51

@smartdrive: igen, élő példája vagy a buta 1bites választónak, aki leszarja a dohányárusítókat, mert úgyis káros szert árultak. Közben ne zavarjon, hogy az árusítás folyik tovább, csak mostmár az állam által meghatározott zsebeket tömve. Gratulálok éleslátásodhoz.

smartdrive 2013.04.26. 23:06:41

@Zka: az ügynek arra az aspektusára reagálok, amire kedvem van

clegane 2013.04.26. 23:06:53

@Puskát kellett volna hozni: tele van ezzel az internet, csak baszol elolvasni.

abban hovatovább sajnos alighanem igazad van, hogy a botrány ismét elmarad, mert a nép az birka és megy szavazni a rezsicsökkentő fideszre mintha mi se történt volna.

olyan birka, mint te.

biobender 2013.04.26. 23:07:14

@smartdrive: Bocsanat, ez igy sotet hulyeseg. Az rendben van, hogy a tolvaj ellopja a penzt csak az nincs rendben, hogy megtartja? Akkor rugozzal mar a palimkafozes szabadsagharcan is egyet -az rendben van, hogy fozhetik csak az nincs hogy valakik megisszak?

smartdrive 2013.04.26. 23:08:58

@biobender: akkor van rendben, ha a tolvaj egy tolvajtól lopja el

Bolsi Buster 2013.04.26. 23:09:02

@clegane: Nem, a 'net' hanem a blogvilág van tele 0 kalóriatartalmú általános állításokkal (mint ez a poszt). Ez sajnos az elmúlt 3 évben nem müködött, de hát a régi reflexek van akinél sokáig megmaradnak.

clegane 2013.04.26. 23:10:54

@Puskát kellett volna hozni: te tényleg olyan fasz vagy, hogy azt várod, hogy az fog írni a mutyiról, aki elkövette?

biobender 2013.04.26. 23:13:19

@clegane: hat csak ugy hiteles. Pl. adolf sem irt soha a lagerekrol lam a mai napig ketelkednek az igazhivok.

smartdrive 2013.04.26. 23:14:05

@biobender: mi van vele? más a két szer mérlege. a cigi egyetlen funkciója, hogy a miatta kialakuló hiányérzetet csökkentse. nem törvényszerű mínuszról hoz vissza nullára. a pia meg nulláról vihet fel pluszra, de ha nem iszol, akkor sincs semmi

clegane 2013.04.26. 23:16:12

@biobender: nem lepődnék meg ha emberünk speciel abban is a kételkedők közé tartozna

Bolsi Buster 2013.04.26. 23:16:50

@clegane: @biobender: A HVG nevét nem vállaló riporterének mesélte a nevét nem vállaló fideszes önk-i képviselő(életszerü). Ajjaj, itt kurvanagy a botrány..:)

sárkányfő 2013.04.26. 23:19:35

Jó kis poszt, én továbbviszem egy másik szálon.

A dohánybiznisz Magyarországon 500 MRD FT / év.

Mint tudjuk Orbán épp most nyújtatott be hű szolgájával, Lázár Janival egy törvényjavaslatot, ami 10%-os hasznot garantálna a dohánybizniszen. Ezt a Fidesz természetesen el fogja fogadni.

500 MRD Ft 10%-a = 50 MRD Ft.

Ez tehát már a tiszta haszon, minden kiadáson, munkabéren túl. Évi 5000 millió Ft. Ennyi kerül ettől kezdve a Fideszmaffia kezébe, évente.

Kerek egy év múlva választások lesznek. Mint tudjuk a kampány erősen pénzkérdés. És a Fidesz épp most nyúlta le a magyaroktól a dohányipart, aminek a hasznából egy év múlva több ezer millió Ft haszna lesz. Csak ebből, most hagyjuk Simicskát, Nyergest, Lázárékat, csakis a lenyúlt dohányiparból lesznek ezer millióik.

Ez persze csak egy alsó becslés, mert nem csak dohányt lehet majd ott árulni, és a 10%-os haszonkulcs is bármikor felmehet pl. 20%-ra, csak a Fidesz önkorlátozásán (muhahahahaha....) múlik hogy mekkora hasznot szavaz meg önmagának.

A Fideszmaffia ellen a polgári engedetlenség jogos és hazafias cselekedet.

smartdrive 2013.04.26. 23:22:07

@sárkányfő: bárminek a haszonkulcsa bármikor felmehet bármennyire. legfeljebb nem veszik meg. a most kigolyózott trafikosok miért nem emelték meg?

sárkányfő 2013.04.26. 23:23:58

@smartdrive:

A cigi ára hatósági áras.
Jó reggelt kívánok.

biobender 2013.04.26. 23:27:07

@Puskát kellett volna hozni: nos akkor lehet am perelni. Mibe fogadjunk, hogy nem fognak, mero szivjosagbol?

Bolsi Buster 2013.04.26. 23:31:01

@biobender: Mivel név szerint senki sincs a cikkben megrágalmazva, nem tudom lehet-e perelni. Meg minek?

A semmi újságcikkben, blogban is semmi marad. Szerintem.

sárkányfő 2013.04.26. 23:31:32

megjegyzem az már önmagában Magyarország átverése, hogy közvetlenül a trafikok kiosztása UTÁN emeli meg a Fideszmaffia a haszonkulcsot (saját magának) 250%-kal.

Ha előre tudja az ország népe, hogy sokkal nagyobb a haszon, tízszer ennyien pályáztak volna. Klasszikus esete a megtévesztésnek, információ-visszatartásnak, információval való visszaélésnek.
Persze úgyse nyertek volna, ki volt ez osztva előre, de attól még ez is része a balhénak, egyszerűen (így is) átverték-kijátszották Magyarországot.

Vicces egy ország vagyunk, a rendőrség alá van rendelve a főmaffiának.

smartdrive 2013.04.26. 23:32:29

@sárkányfő: á. tehát egy biztos piac (függők), ahol nem kellett árversenytől sem tartani. most akkor még jobban sajnálom az eddigi trafikosokat

biobender 2013.04.26. 23:33:17

@Puskát kellett volna hozni: igazad van, MEGRAGALMAZVA nincs senki. Ezert nem is perelnek. Rengeteg nev van a cikkekben egyebkent.

Bolsi Buster 2013.04.26. 23:35:10

@smartdrive: Hogy a picsába ne emelték volna meg?

A most kigolyózott trafikosok azt nem mondták, hogy 1998 - piros Marlboro 250 ft
2013 - ugyanaz 850 ft

Ki a faszt érdekelnek a kigolyózott trafikosok? Egyrészt semmi konkrétum nincs hogy hányat 'golyóztak ki', vagy adta vissza az ipart magától. Talán örökös joga volt hozzá, vagy miapina?

A cigi sosem lesz az mint volt, mert egyre kevesebben dohányoznak, szintén a kormány intézkedései miatt.

Bolsi Buster 2013.04.26. 23:36:32

@biobender: Ja, csak az eddig linkelt cikkeidben nincs egy se. Amúgy hány koncessziót vettek meg összesen?

Csak hogy legyen hova tenni a dolgokat.

clegane 2013.04.26. 23:37:17

@Puskát kellett volna hozni:

közben még egy korábbi mondatod jelentésén morfondírozok, de nem sikerül megfejtenem.
ezt írtad:

"Ez sajnos az elmúlt 3 évben nem müködött, de hát a régi reflexek van akinél sokáig megmaradnak."

tehát azt akarod mondani, hogy amíg a Fidesz volt ellenzékben, addig működött az, hogy a kormányt nulla valóságtartalmú blogok mocskolták alaptalanul?

biobender 2013.04.26. 23:41:34

@Puskát kellett volna hozni: Ki a faszt érdekelnek a kigolyózott trafikosok?

Hat ezt lenin sem mondhatta volna szebben. gratulalok elvtars, a narancsbol megint kilogott a voros farok.

sárkányfő 2013.04.26. 23:42:06

@smartdrive:
Eddig 4% volt a haszon. Azaz dobozonként úgy 20-30 Ft. Te mégis mit vársz el a népektől? Hogy veszteséges üzletet vigyenek? Mégis milyen kicsi az a haszon, ami már nem csípi a szemed? Vagy te is komcsi vagy, és a haszon a patásördög maga?

Bolsi Buster 2013.04.26. 23:42:19

@clegane: Miért, hol a picsában van most az a kúrmány? Akkor müködött, vagy nem?

clegane 2013.04.26. 23:43:57

@Puskát kellett volna hozni:

nekem ebből az a része tetszik, hogy szerinted tehát nulla valóságtartalmú mocskolódás volt az oka annak, hogy most nincs sehol se az a kúrmány.

amúgy meg:
"hogy a picsába ne emelték volna meg"
lásd
"A cigi ára hatósági áras. Jó reggelt kívánok."

és ha neveket akarsz látni még mindig ajánlom ezt
trafikmutyi.cafeblog.hu/

smartdrive 2013.04.26. 23:44:27

@sárkányfő: hogy mi? épp a kapitalizmust hiányolom belőle, nem tűnt fel?

Bolsi Buster 2013.04.26. 23:50:02

@clegane: Nekem meg az a része tetszk, hogy hova lett a kúrmány....:)

Tényleg azt hiszed hogy minden hülyeséget elolvasok a neten? Hol vannak a nevek a médiatv. alá tartozó médiákban? Mert te és más azt hazudik a blogjában amit csak akar. Van egy lájkja a faszbúkon, alakul az is...:)

clegane 2013.04.26. 23:50:35

@smartdrive: de ha eltekintünk attól, hogy cigit árulni nem szép dolog, akkor mégiscsak az marad, hogy cigit ezentúl is ugyanúgy fognak árulni mint eddig, csak egy óriási mutyival minden nyereséget (amit most majd meg is emelnek) a saját zsebükbe tesznek belőle ezentúl a fideszes érdekcsoportok. így szebb?

sárkányfő 2013.04.26. 23:51:33

@smartdrive:
Nem, nem tűnt fel. Inkább úgy tűnt sajnálod a kis profitot tőlük. A cigi (és az alkohol) sok országban hatósági áras, nyugaton is, ráadásul máshol is külön rendszerben külön szabályokkal árulják. Ez egy sajátos, speciális piac. Erről nem a trafikosok tehetnek. versenyezni legfeljebb abban tudtak, hogy mennyire volt tiszta a boltjuk, mennyire voltak udvariasak, mit kínáltak mellé és mennyiért, stb. Az árban meg volt kötve a kezük.

A lényeg, hogy ez eddig egy kis profitú tevékenység volt, most, hogy a Fideszmaffia hatalommal való visszaélés útján elrabolta a magyaroktól a dohányipart (lényegében megismételték a manyup-lenyúlást), most azonnal két és félszeresére emelik a haszonkulcsot. Első lépésben, aztán majd jön a többi.

smartdrive 2013.04.26. 23:52:12

@clegane: nem szebb, de ne azzal fokozzuk a drámát, hogy most egy csomóan tönkremennek. az cseresznye a szartortán

sárkányfő 2013.04.26. 23:53:17

@Puskát kellett volna hozni:
nem unod már a folyamatos hazudozásaidat? nem sül le a bőr a képedről?

és mond csak, már nem emlékszem pontosan, hogy is akartad likvidálni a homoszexuálisokat? injekcióval vagy tarkólövéssel?

smartdrive 2013.04.26. 23:53:31

@sárkányfő: ha ez ennyire kis profitú volt, akkor mi a problémájuk? árulják tovább a többi cuccot, amiből valójában megéltek. a cigit nyilván csak hivatástudatból árulták

clegane 2013.04.26. 23:53:47

@Puskát kellett volna hozni:
hát a közmédia meg azt hazudja, amit a fidesz akar.
eddig nem tűnt fel?

azt fogd fel inkább vaslogikáddal te rakás szerencsétlenség, hogy eddig azt sikerült összeraknod, hogy most annak örülsz, hogy nulla valóságtartalmú mocskolódással elüldözték az előző kúrmányt, és micsoda szerencse, hogy a maszoppal ellentétben a fidesz magasról szarik rá hogy mit ír a nép. hol van ebben bármi ráció te faszszopó selejt?

Kopasz Szuzukis 2013.04.26. 23:54:31

@Puskát kellett volna hozni: mert nem minden esetben illdomos neveket kiírni. Például Magyarország második legnagyobb városában az egyik nyertes egy közismert ukrán "üzletember". Vele szemben olyan család veszített, amelyik évtizedek óta üzemelteti a belvárosi dohányárudát. A másik helyen egy fideszes önkormányzati képviselő úr fiacskája nyert. Aki merő véletlenségből a fentebb említett ukrán úriember kebelbarátja.

clegane 2013.04.26. 23:55:32

@smartdrive: az ebben igazából a dráma, hogy oké hogy most pont speciel olyan területből élő emberek mennek tönkre, akik neked nem szimpatikusak, de ez a gyakorlat ezek szerint bármely más szolgáltatói ágban ugyanígy megismételhető ha a kormányon múlik.

smartdrive 2013.04.26. 23:56:56

@clegane: tudom, amikor majd a dobókockán az jön ki, hogy a fideszes polgármester anyósának a fodrásza átveszi a helyi nanotechnológiai üzemet. azt várom

clegane 2013.04.26. 23:58:16

@smartdrive: gondolom már készíted a vonatkozó transzparenseket.

smartdrive 2013.04.26. 23:59:15

@Kopasz Szuzukis: "Vele szemben olyan család veszített, amelyik évtizedek óta üzemelteti a belvárosi dohányárudát."

Pablo Escobar sem uralkodott örökké

sárkányfő 2013.04.27. 00:00:16

@smartdrive:
Te nyilván Amerikában élsz, és nem vagy tisztában a magyar valósággal, a magyar nyomorral és munkanélküliséggel, és ezekből fakadóan azzal sem, mi mennyit ér meg egy magyar embernek, illetve mennyi a választási lehetősége ebben a Magyarország nevű fostartályban.

Tovább arról sincs sejtelmed, hogy a trafikosok úgy adták el az egyéb ezerféle árujukat, hogy a dohányos bement a boltjukba a függősége miatt, megvette a cigijét, ÉS ha már ott volt vett mellé még egyéb dolgokat, amin már reális haszna volt a trafikosnak. Azaz a cigi nem önmagáért érte meg, hanem vevő-csalogatóként.

De elárulom neked, még 20 ft/doboz haszon is jobb egy faluban, mint közmunkásnak csúfolt rabszolgaként szívni a szart a falu polgármesterének pottyantós budijából.

Bolsi Buster 2013.04.27. 00:03:13

@clegane: Ki beszélt itt közmédiáról? A magánmédia sem írt semmi konkrétumot, csak a HVG az anonim pletyót.@sárkányfő: Hiányoznának? Csak büszkén, csíraarc.@Kopasz Szuzukis: Nyilván, el is hiszem hisz úgy van..:)

smartdrive 2013.04.27. 00:04:51

@sárkányfő: és azokat az egyebeket most miért máshol vennék meg? és ha máshol veszik meg, akkor mi a létjogosultsága a trafiknak?

clegane 2013.04.27. 00:05:39

@Puskát kellett volna hozni:
miért a HVG mi ha nem magánmédia? de nyugodtan sorold fel az összes médiát, ami írt róla, és tedd hozzá hogy nem arra gondoltál, meg arra se, meg arra se, hanem speciel valahogy pont arra amelyik nem írt róla, a többi nem is számít.

Nem Penny hajója 2013.04.27. 00:07:08

Ki volt azért ez találva: a fideszes pályázóknak megsúgták, hogy emelve lesz az árrés. A körön kívüli pályázók viszont a kicsi árréssel számoltak, ezért eleve nem is tudtak volna versenyképes ajánlatot tenni. Nagyon ügyes.

Bíróságon ez gyönyörűen megtámadható lenne, de annak a trafikosnak, akinek most kiesik a megélhetése, aztán a legkisebb gondja is nagyobb annál, hogy egy több évig elhúzódó peres eljárásba belevágjon.

sárkányfő 2013.04.27. 00:11:23

@smartdrive:
Azokat az egyebeket ezek után is a trafikokban fogják megvenni. Csak most már a Fideszmaffia fogja üzemelteti a trafikokat, a dohányipar és csatolt részeinek teljes nyereségét zsebrevágva.

Komolyan nem értem mit nem értesz, és azt sem, hogy neked miért nem szúrja a szemed az elmúlt 25 év 2. legnagyobb intézményesített rablása.

Bolsi Buster 2013.04.27. 00:11:24

@clegane: Mondom a HVG sem írt semmit - hvg.hu/itthon/20130426_Trafikmutyi_Fidesz_valasztokeruleti_elnok

Kiderült a semmi, mondta a senki, amit megírt a senki. Remek, csak nehogy már komolyan kelljen venni.

sárkányfő 2013.04.27. 00:12:13

@Puskát kellett volna hozni:

Nem válaszoltál. Hogy akarsz embert ölni, méreggel vagy golyóval?

sárkányfő 2013.04.27. 00:15:34

@sárkányfő:

Elnézést, elírtam, korrigálom:

A magyarországi dohánybiznisz évi tiszta nyeresége a 10%-os emeléssel 50 MRD Ft lesz.

50 MRD Ft nem ötezer millió ft (ahogy írtam), hanem helyesen: ötvenezer millió ft.

Számban: 50.000.000.000.
Ennyit fog zsebre vágni a Fideszmaffia. Évente.

sárkányfő 2013.04.27. 00:16:13

@Puskát kellett volna hozni:
Látom kitartóan terelsz. te még nácinak is gyáva vagy.

Roan 2013.04.27. 00:17:03

@smartdrive: A cigin nem volt nagy nyereség, de amiatt mentek be a trafikba a vásárlók. És ha már ott voltak, vettek újságot, vagy, sarki kis bolt esetén tejet, kenyeret, a gyereknek joghurtot, ilyesmi. Szóval nem csak abból éltek, hogy káros szert adtak el. Most ide már nem fognak betérni a dohányosok, így garantálható, hogy munkahelyek fognak megszűnni.
Egyébként szociális érzékenységedhez csak gratulálni tudok.

smartdrive 2013.04.27. 00:18:34

@sárkányfő: nem, a trafikok maradnak, a cigiárusítás jogát veszítik el

smartdrive 2013.04.27. 00:19:55

@sárkányfő: egyébként szúrja a szemem, de most a dolognak azon aspektusához minek egy 540. háborgó a blog.hu-n? én most egy másikkal foglalkozom

sárkányfő 2013.04.27. 00:20:21

@Roan: Ezt már én is megírtam neki, de ma este valahogy nehéz a felfogása. Pedig nem hülye gyerek, máskor jókat ír, csak ma este ilyen.

smartdrive 2013.04.27. 00:21:05

@Roan: hát ha amiatt tértek be, és most már nem fognak, akkor abból éltek. vagy nem abból, hanem amiatt éltek meg bármiből, de ez részletkérdés. mintha a kábítószert olcsón adnám, a tűt meg drágán

sárkányfő 2013.04.27. 00:23:34

@smartdrive:

Még mindig nem esett le, hogy ha elveszik a cigiárusítás jogát, akkor úgy lecsökken a betérő vásárlók száma, hogy lehet becsukhatja az egész boltot? Kicsinálták, kész, csőd.

Nézd egy cigis vásárló szemével: Minek menjen be egy cigis két trafikba, amikor csak az egyikben kap cigit, és ott is megvehet majd minden mást is? Gondold már át.

smartdrive 2013.04.27. 00:25:20

@sárkányfő: tehát akkor a trafikja a dílerkedés nélkül életképtelen. szóval ki a kapitalista itt?

MarbleC 2013.04.27. 00:26:36

Sötét állatok!
Csak remélni tudom, hogy egyszer a ti lábatokra is rálép szeretett vezéretek és majd csak hüppögtök hogy miért ti alólatok csúszott ki a talaj.

Megérdemelnétek...

smartdrive 2013.04.27. 00:28:23

@MarbleC: az majd akkor lesz, amikor az én szakmám egyrészt akkora biznisz lesz, másrészt egy csimpánz is utánam tudja majd csinálni

nem kötelező dílernek lenni

Bolsi Buster 2013.04.27. 00:29:29

@clegane: Na végre. Itt már vannak nevek, 6 db. Hány koncesszió volt, 2000 körül? Ez a 6 ember elvitt 30at. Az 1,5%. Tekintve hogy a legtöbb önkoriban IS a fideszeseknek van többsége, nem nagy csoda, ha a kigyüjtött 6 közül az egyik 'Medovarszki Szilvia Békéssámsonon, Csanádapácán, Magyarbánhegyesen és Pusztaottlakán nyert trafiküzemeltetési jogot, levélírónk szerint Medovarszki élettársa Simonka György helyi fideszes képviselő barátja.' - Ez utóbbi egyébként teljesen legális természetesen. Tehát a trafikos élettársának a barátja fideszes önk-i képviselő a levélíró szerint Bivalybasznádon a fidesz önkoriban. Befosás, ilyet...

Bolsi Buster 2013.04.27. 00:30:59

@smartdrive: Mi bajod a dílerekkel? A dílerek kapitalisták.

Bolsi Buster 2013.04.27. 00:33:02

@Roan: 'Most ide már nem fognak betérni a dohányosok, így garantálható, hogy munkahelyek fognak megszűnni.'

- ahol meg elkezdik árulni ott meg lesz új munkahely. Még ilyet.

Roan 2013.04.27. 00:33:20

@smartdrive: Egy sarki boltban tudod mi a legnagyobb forgalmú termék? A sör, kb. 30%-kal, ezen a haszon kb. 15-20%. A második legnagyobb tétel a cigi, de ezen a haszon eddig 3-4% volt. Tehát nem a cigiből éltek, a haszon nem abból volt, de amiatt mentek be, ezt hivják a szakmában traffic drivernek, szemben a sörrel, ami volume driver kategória. Ha az első lábat kirúgod, hiába van több terméked is, a forgalom jó része kiesik. És bármilyen fura, így működik a kereskedelem: olcsó Ariel a hiperben, mellé pedig bepakolsz ezernyi mást.

sárkányfő 2013.04.27. 00:33:32

@smartdrive: A (volt) trafikosok. Eddig egy csomó trafik volt, amelyek egymással is versenyeztek. Ezek számát most maximalizálták, valami tizedére. Azaz sokkal kevesebb helyen lehet majd cigit venni.

Továbbra sem értem miért a trafikosokon vered le, hogy az állam erősen szabályozza a dohánypiacot.

De mindez engem már kb. kibaszottul nem érdekel. Ha gondolod szurkálj tűket egy trafikos woodoo-bábúba, ha nem bírsz mit kezdeni a kitörő utálatoddal a trafikosok ellen. Engem a dolog politikai vonatkozása érdekel, ez a totálisan gátlástalan maffiázás. Amire meg te ráfeszültél az rohadtul mellékvágány.

clegane 2013.04.27. 00:34:27

@smartdrive: de hova vezet ez az erőszakos népnevelés, amit itt képviselsz?
a demokrácia azért (lenne) jó, mert mindenki kedvére élhet saját káros szenvedélyével, anélkül hogy mások beleszólnának. ehhez pedig igen, kell valaki, aki eladja nekik azt, legyen cigi vagy alkohol vagy akármi. ettől az árus nem rossz arc, hanem segít elérni az egyszerű polgárnak, amire vágyik, még ha az rossz is neki.
ez azért is van jól így, mert ellenkező előjellel hová vezetne? sokmindenre rá lehet fogni hogy egészségtelen, akkor ugyanígy utálni kell az étteremtulajdonost aki zsíros ételeket árul? hát a szellemi táplálék megfelelő-e amit magához vesz a polgár? lehet hogy a média, a művészet terén is szüksége van szegénynek a cenzúrára, nem csak rossz szokások terén? stb...

Nem Penny hajója 2013.04.27. 00:35:22

@smartdrive: arra építette az üzleti modelljét, hogy van a dohányárusításból némi bevétel, illetve vannak olyan vevők,akiket a dohánnyal tud behozni az üzletbe.

Az állam pedig fél év leforgása alatt mindezt keresztülhúzta, ráadásul úgy, hogy egy rosszabb rendszert vezetett be. Az pedig már csak hab a tortán, hogy maga a pályázati rendszer sem volt tiszta.

És mindez felveti azt a kérdést, hogy ki fog ebben az országban bármilyen vállalkozásba belefogni, hogy ha a szabályozási környezet bármikor (akár hetek, hónapok alatt) megváltozhat?

Amúgy is rengeteg szopással, bizonytalansággal jár bármilyen kis vállalkozás elindítása, erre még attól is kell félni, hogy az állam adott esetben át ne játssza az üzletet a haveroknak?

Lacdelo 2013.04.27. 00:35:37

Mocskos Fidesz maffia! Remèlem a baloldal összeszedi magát ès leváltja ezeket az aljas nèpnyùzòkat 2014-ben.

A problèma az, hogy sok a birka Magyarorszàgon.

A birkàkat meg mind a Fideszre szavaznak. Orbàn gondolkozik helyettük.

_most_ 2013.04.27. 00:35:37

@Puskát kellett volna hozni: számtalan helyen le lett írva mennyi név köthető a fideszhez, persze a békemenetes droidokon kívül ez senkinek nem meglepetés, inkább csak ez fajta a pofátlanság a felháborító, hogy már meg se próbáljál leplezni a mutyit, a fidesz kormány korrupció terén tényleg jobban teljesít, mint az eddigi kormányok.

clegane 2013.04.27. 00:37:45

@Puskát kellett volna hozni:

"ahol meg elkezdik árulni ott meg lesz új munkahely"
igen, az eddigi üzlettulajdonos elmehet eladónak, szolgálni a fideszes gazdát. középkor bazdmeg.

na jóvan meguntalak, konzultáljon veled az orbánviktor.

Roan 2013.04.27. 00:40:34

@Puskát kellett volna hozni: Igen, 40.000 árusítóhely helyett lesz 5.200. Egy benzinkút ugyan nem fog megszűnni, mert nincs cigi, de azért a számokat te is érzékeled. Ha pedig figyelembe veszed, hogy olyan emberek kerülnek utcára, akik évekig ezt csinálták, és cserébe a CBA-Sánta-Lázár és önkormányzati képviselők fizetéskiegészítése lesz most ebből, a szegény rászoruló Vimpexes Zolit nem is említve, hát már tényleg el kell morzsolnom egy könnycseppet.

smartdrive 2013.04.27. 00:42:10

@sárkányfő: engem az zavar, hogy az egyik díler kinyírja a másik dílert, és akkor a másik dílert elkezdjük sajnálni, mert az elsőnek pisztolya volt

smartdrive 2013.04.27. 00:43:43

@Schmitt Pali: nem feltétlenül kell hatósági áras narkotikumokra építeni egy üzletet. ezen messziről látszik, hogy nagyon komoly kockázati tényező. másrészt még erkölcstelen is

Bolsi Buster 2013.04.27. 00:44:05

@clegane: Hagyd már ezt a faszságot. A 2000 koncesszióból ideprezentáltál nekem 20at amit a fideszes önkori képviselő barátjának élettársa nyert meg - falun, a levélíró szerint.

A fideszé az összes koncesszió, szegény trafikosok pedig 20 éve ezt csinálták most meg buktak egy tendert(mellékelve 0 konkrét ember) - ez meg a pártközlemény, ugye. Címnek jó lesz..:)

Forr a nép gecó mi lesz itt?

vénkujon 2013.04.27. 00:44:59

csóónya szopás ez. az mno szót sem ejt róla...az meg egyfajta beismerés.

clegane 2013.04.27. 00:46:16

@Puskát kellett volna hozni: az első sorban dobálnád az utcakövet a rendőrökre, ha ugyanezt az mszp-ről írnák.

smartdrive 2013.04.27. 00:46:17

@clegane: de a cigi nem olyan, hogy van jó meg rossz oldala, és akkor kinek-kinek megéri-e. annak csak rossz oldala van

clegane 2013.04.27. 00:47:47

@smartdrive: nyilván azért szívja a bagós, mert kizárólag rossz neki tőle. ezen még gondolkozz egy sort tán.

Bolsi Buster 2013.04.27. 00:49:51

@Roan: Konkrétumok is kellenek ebben az ügyben is a tisztán látáshoz.

A fidesz eddigi munkájából általánosítok amíg nincs ilyen. STRABAG helyett KÖZGÉP(magyar), francia kajajegy monopólium helyett magyar kajajegy, EoN gázüzlet német állami helyett magyar állami, pécsi vízmü Suez helyett magyar állami stbstb. Igy kell ezt csinálni, kéremszépen.

smartdrive 2013.04.27. 00:50:34

@clegane: ha nem szívja, rossz neki. ez azért alakult ki, mert elkezdte szívni :D

balfasz, mondhatni

vénkujon 2013.04.27. 00:50:57

@Puskát kellett volna hozni: egy is elég lenne, hogy rá lehessen sütni a mutyit. "trafikmutyi" még leírva is szép.:D trafikos...ez rátokégett.

Bolsi Buster 2013.04.27. 00:50:58

@clegane: Az mszp-ről leginkább a bünügyi rovatban szoktam olvasni, ez remélhetőleg így is marad.

sárkányfő 2013.04.27. 00:51:38

@smartdrive:
végül is meggyőztél. elég abból, hogy a trafikmilliárdos nagyurak felvásárolták a balatont meg budát, adjunk esélyt a szegény, szerencsétlen éhező fidesz-politikusoknak is, akiknek ez az egyetlen esélye a megélhetésre ebben a nyomorult országban.

Nem Penny hajója 2013.04.27. 00:54:14

@smartdrive: elnézést, bent volt valamilyen törvényben, hogy hééé, ha trafikot nyitsz, akkor számolj azzal, hogy kockázatos, és erkölcstelen amit csinálsz? Aki ebbe belevágott az - az egyébként nagyon szigorú - törvényi keretek között tette.

Tessék akkor egy listát összeállítani arról, hogy milyen vállalkozásba nem szabad belevágni, mert bármikor lenyúlhatja az állam!

sárkányfő 2013.04.27. 00:54:30

@vénkujon:
mno = fidesz

holnap majd rájönnek, hogy nem jött be az agyonhallgatós technika, akkor lehoznak majd valami baromságot, amit aztán két perc megismétel az összes fideszmédia, és attól kezdve tök maguktól ezt fogják szajkózni mély belső meggyőződéssel és átéléssel a fidesztrollok is...

clegane 2013.04.27. 00:55:22

@Puskát kellett volna hozni:

veled beszélgetni olyan, mint amikor a denevér úgy tájékozódik, hogy visszaverődik a falról a hangja.

smartdrive 2013.04.27. 00:55:27

@sárkányfő: a zsebtolvajoknak meg az az egyetlen esélyük

smartdrive 2013.04.27. 00:56:21

@Schmitt Pali: attól még, hogy valami törvényes (ezt nem is vontam kétségbe), szóval attól még lehet kockázatos

Roan 2013.04.27. 00:58:13

@Puskát kellett volna hozni: És magyar trafikos helyett most vietnámi nagykereskedő, meg ciprusi off-shore cég. Ja, és a magyar játékgépesek helyett mi is? Semmi? Így kell ezt csinálni, kéremszépen.

sárkányfő 2013.04.27. 00:58:53

@smartdrive:
te mikor döbbentél rá, hogy egy morális olimpikon vagy, és a felsőbbség pozíciójából leereszkedve ítélkezhetsz megélhetésükért rettegő kisemberek felett, akik a törvényes kerek között próbálnak túlélni meg gyereket etetni egy nyomortól és munkanélküliségtől és és reménytelenségtől sújtott országban?

clegane 2013.04.27. 01:04:38

@smartdrive:
mielőtt ilyen faszán leegyszerűsíted ezt a dolgot (következőnek mondjuk a kávéivást vagy a csokievést), emlékezzünk meg pár sorban például a wikipedia vonatkozó bejegyzéséről egy rövid részlet erejéig.

The inhaled substances trigger chemical reactions in nerve endings. The cholinergic receptors are often triggered by the naturally occurring neurotransmitter acetylcholine. Acetylcholine and Nicotine express chemical similarities, which allows Nicotine to trigger the receptor as well.[50] These nicotinic acetylcholine receptors takes are located in the central nervous system and at the nerve-muscle junction of skeletal muscles; whose activity increases heart rate, alertness,[10] and faster reaction times.[11] Nicotine acetylcholine stimulation is not directly addictive. However, since dopamine-releasing neurons are abundant on nicotine receptors, dopamine is released.[51] This release of dopamine, which is associated with pleasure, is reinforcing and may also increase working memory.

smartdrive 2013.04.27. 01:05:46

@clegane: valahogy nem látom a szövegben, hogy ez inhalálva a leghatásosabb :DDD

sárkányfő 2013.04.27. 01:05:51

@smartdrive: nem-nem, ez nem talált. és ezt te is tudod.

smartdrive 2013.04.27. 01:06:32

@sárkányfő: jaj. ez már óvoda. "te is tudod"

_most_ 2013.04.27. 01:10:43

@smartdrive: csak téged minősít, hogy nem sajnálod ha valakit kinyírnak, semmi baj, vannak ilyen emberek, akikből hiányzik az empátia, általában bűnözők között gyakori.

smartdrive 2013.04.27. 01:11:17

@_most_: díler dílernek farkasa

clegane 2013.04.27. 01:11:47

@smartdrive: azért a terelés neked is megy, hiszen legutóbb azt cáfoltad, hogy bármi oka lenne a bagósnak a dohányzásra (a leszokás negatív hatásainak elkerülése mellett), most meg jössz azzal hogy igazából az a baj hogy nem elég hatékonyan veszik magukhoz.

_most_ 2013.04.27. 01:13:15

@smartdrive: ember embernek farkasa, gondolom eszerint élsz.

smartdrive 2013.04.27. 01:17:29

@clegane: csúsztattál a linkeléssel. a kábítószerek egy része használható orvosi célra is, kontrollált körülmények között, megfelelő adagban. de ennek semmi köze a szenvedélybetegséghez

az inhalálással arra világítottam rá, hogy rossz kontextusba próbáltad erőltetni

smartdrive 2013.04.27. 01:19:00

@_most_: ez miféle reakció már? :DD

ha mondjuk azt mondom, addig jár a korsó a kútra, míg el nem törik, akkor Te ezt úgy torzítod, hogy én azt várom, hogy mindenkit elüssön egyszer a busz?

_most_ 2013.04.27. 01:26:13

@smartdrive: ha jól vettem ki a magasröptű eszmefuttatásaidból, azért nem nagyon sajnálnád, ha egy dohányárusítót elütne a busz.

smartdrive 2013.04.27. 01:29:38

@_most_: de, azt igen, mert az nem függ össze a dílerkedésével

ilyen értelmi képességekkel nem kéne pikírt stílussal próbálkoznod

clegane 2013.04.27. 01:30:37

@smartdrive: még mindig nem értem, hogy ha vannak emberek, akik úgy szeretnék átélni egy "kábítószer" pozitív hatásait, ahogy ahhoz hozzá lehet éppen férni a maga hatékonytalan módján, akkor ez neked speciel miért fáj.

_most_ 2013.04.27. 01:35:40

@smartdrive: ne sokkolj, úgy próbáltál okoskodni dohány témában, hogy azt se tudtad, hogy hatósági áras a cigi :D

smartdrive 2013.04.27. 01:37:05

@clegane: nincs pozitív hatása. visszahoz nullára onnan, ahova pont miatta kerültél. nem ad hozzá semmit az élethez. az említett pálinka, kávé és csoki, azok igen (az más kérdés, hogy máshol azok is elvesznek, normál esetben kevesebbet)

smartdrive 2013.04.27. 01:38:55

@_most_: juj, egy szalmaszál. és innen hova tovább? (sehova. ellőtted a puskaporod)

clegane 2013.04.27. 01:39:09

@smartdrive:
"nem ad hozzá semmit az élethez."
tök jó hogy ennek így te vagy a szakértője.
a kikötözős szex például mit ad hozzá az élethez, vagy abba is szeretnél beleszólni?

smartdrive 2013.04.27. 01:42:56

@clegane: tényleg nem érted? itt nem arról van szó, hogy számodra valami érdekes-e vagy sem. aki nem dohányzik, az ugyanott van, mint aki épp rágyújtott. az alkohol meg ad egy olyan érzést, ami nélküle nem lenne

másrészt meg, most ez hogy jön ide, hogy ki mibe szólhat bele?

_most_ 2013.04.27. 01:43:39

@smartdrive: nyilvánvaló, hogy sose dohányoztál, és vajmi kevés fogalmad van a témáról, de mulatságosak szakértői hozzászólásaid :D

clegane 2013.04.27. 01:45:17

@smartdrive: na de, a dohányzás is "ad egy olyan érzés, ami nélküle nem lenne" -.-
ha ez már elég, akkor mi a bajod mégis?
a "ki mibe szólhat bele" mondjuk úgy jön ide, hogy ha mondjuk hatalmadban állna, beleszólnál-e, például betiltanád -é a dohányzást? mer így az jön le, hogy igen.

smartdrive 2013.04.27. 01:45:24

@_most_: kognitív disszonanciád van, mert képtelen voltál leszokni. aztán "rájöttél", hogy így még jobb is :D

smartdrive 2013.04.27. 01:48:00

@clegane: milyen érzést ad, amiben a dohányos korszak előtt nem volt részed? most a "kurvára felnőtt vagyok, figyeld" nem játszik

ha hatalmamban állna nehezíteni, akkor megtenném. hogy jogilag betiltanám-e, azt nem tudom, attól függ, hogy nem kontraproduktív-e

_most_ 2013.04.27. 01:53:14

@smartdrive: nem véletlen van a dohányzásnak több száz éve kultúrája, lehetne bármilyen más növényt is szívni, de mégis a dohány terjedt el, biztos mert annyira rossz.

smartdrive 2013.04.27. 01:54:02

szokjatok le a cigiről, és akkor most már a fidesszel basztok ki

smartdrive 2013.04.27. 01:58:57

@_most_: divatos lett, majd beágyazódott a szokások közé. mint a vallás

clegane 2013.04.27. 02:02:15

@smartdrive: de honnan veszed hogy nem ad semmilyen érzést??? most például vegyük azt, hogy egy olyan plusz érzést ad, mint amikor valaki néhány gyanakvó kóstolgatás után megkedveli mondjuk a papaya ízét, és rájön arra hogy neki ez bejön, és onnantól amikor alkalma nyílik rá, elmajszol egy papayát mert szereti. még ha kurva egészségtelen is lenne a papaya, miért ne tegye, ha egyszer neki speciel ízlik?

mi az hogy kontraproduktív? mi az hogy megnehezíteni?
ha tegyük fel egy fiktív ország vezetője lennél, előbb-utóbb felmerülne a kérdés, hogy például dohányozni, azt jogában áll-e az embereknek. tegyük fel, hogy azt mondod, hogy voltaképp jogában áll, igen. ekkor mégiscsak megjelenik a szükségszerűsége annak, hogy valaki árulja is a dohányterméket, és akkor aki árulja, az nem egy halálkufár, hanem egy olyan személy, aki garantálja a polgárok jogainak teljesülésének lehetőségét.
mert ha azt mondod, hogy hát éppen szívhattok dohányt, csak az árusítását tiltom be, oldjátok meg hahaha, akkor egy őrült diktátor vagy.
ha meg oda lyukadsz ki hogy nincs joga az embereknek dohányozni, akkor az nem annyira jogállam, és kevesen élnének ott szívesen, hiszen ki tudja, miket tilt még be az állam ha egyet gondol, miután speciel azt a kibaszott papayát amit pedig olyan sokan szeretnek majszolgatni egyszercsak betiltja csak mert egészségtelen, kiafaszom akar száztíz évig élni.

smartdrive 2013.04.27. 02:06:40

@clegane:

"Az emberek nagy része azért kezd el dohányozni, mert látja, hogy mások is dohányoznak. Amikor azonban elszív egy cigarettát, hirtelen nikotin kerül a vérbe, de erre a szervezetben különbözõ anyagok termelõdnek. A nikotin gyorsan bomló vegyület, kb. 30 perc felezési idõvel, de a hatására termelõdött dopamin és egyéb anyagok jelenléte sokkal tartósabb a vérben. Emiatt a cigaretta elszívása után 1-2 óráig elvonási tünetek jelentkeznek, valamint erõs késztetés az újabb cigaretta elszívására. Ha ezután rágyújt az egyén, kellemesebben érzi magát, de azért csak, mert ezzel mérsékli az elõzõ, a korábbi cigatetta utóhatásait. Ezzel azonban kialakul a tévhit, hogy a dohányzás enyhíti a szenvedést, oldja a feszültséget, megnyugtat, erõt, önbizalmat ad, elõsegíti a szellemi koncentrációt, és ezzel létrehozódnak azok a késõbbi tünetek, melyek miatt ismét rá kell gyújtani. Így egy önmagába záródó kör alakul ki, melynek során egyre nagyobb nikotinmennyiséget igényel az egyén."

nem értem ezt a gondolatmenetet. mármint hogy miért úgy adod elő, mint fikciót. a kokainnal nem ez van most?

clegane 2013.04.27. 02:16:51

@smartdrive: az amúgy direkt tök jó hogy a kokain kerek perec be van tiltva, legalább annyit sikerült elérni vele hogy néhány dél-amerikai ország konstans vérengzésbe van fulladva miatta, aki akarja meg úgyis hozzájut, feltéve persze hogy elég gazdag, dehát ilyenek ezek a mai jogállamok, hogy akinek van pénze annak több joga van mint akinek nincs.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.04.27. 02:21:26

@Roan:

Hogy tisztán értsd, tisztelt Roan:

@Puskát kellett volna hozni:

=> 2013.03.15. óta tag.

"Puskát kellett volna hozni 0 bejegyzést írt és 346 hozzászólása volt az általa"

Ezt a fantom nikket a hókáosz idején eszkábálták össze az egy-monitoros fidesz-számtek laborban, hogy védje a Pintér becsületét.

A nikk bábosa egy 19 (azaz tizenkilenc) éves "jószövegű" hülye gyerek az eltéről.

Ez a nikk lett az egyik "tagja" a CÖF "Onlájn-Honvédségének".

Jó magyar adóforintokból fizetve.

Nem érdemes rá reagálni, ugyanis legfeljebb habony-mantrát kapsz. Érthető módon, hiszen ezért fizetik...

Ad Dio 2013.04.27. 06:59:54

"Vajon miért lett ekkora botrány a trafikügy? Mert mindenki érti."

Persze. A baloldalnak ÉLETBEVÁGÓAN fontos a Portik ügyről elterelni a szót. És ez érthető is.

Nem mintha ez a trafik mutyi egy csokor rózsa lenne, de azért pár nagyságrend van köztük.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2013.04.27. 07:48:45

@Ad Dio: Egyetlen esetet mondj, amiben amikor a fidesz megszólalt, és a mondókában benne volt a titkosszolgálat, akkor volt igazság abban amit mondott a fideszes!

Egyetlen egyet!

Ha ez megvan, lehet Potrikozni...

Ad Dio 2013.04.27. 07:59:45

@kolbászoszsömle:

Nem akarom szétoffolni a topikot. Ez a trafik tender is megér egy körbejárást. Tegyétek a dolgotokat. A hiteles információ még engem is érdekel. Csak azt gondolom a Portik ügy hat nagyságrenddel fajsúlyosabb.

Nem véletlen azért hogy a trafik dolgot most így próbálja az ellenzék felfújni.

CSENDES 2013.04.27. 08:00:32

@Puskát kellett volna hozni: Nem gondolom, hogy elolvasod. Azt viszont gondolom, hogy amennyiben mégis, azt fogod mondani, á ez csak általános, semmi konkrétum.

De azért: "http://trafikmutyi.cafeblog.hu/"

spinat 2013.04.27. 08:40:23

a 10% az már luxusprofit?

a 17 éves Parker Schnabel 2013.04.27. 08:44:46

Poszt.

Te teljesen hülye vagy ?

Szabadon kereskedő polgároknak veszi el a boltját

az Orbán Viktor rúdtáncos csürhéje,

és Orbán Viktor erre gyógyír ?

...

Dugd föl az Orbán Viktorodat, a fideszcsaládokkal együtt magadnak.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.27. 08:55:42

Nincs botrány. Birkabégetés van birkaországban.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.27. 08:59:33

@Puskát kellett volna hozni: Te nem akarsz tisztán látni. Olvasva a kommenteidet, minden szó kár rád. Egyszerűen csak: rohadjál meg.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2013.04.27. 09:00:39

@smartdrive: ebben a kommentben tökéletesen igazad van, ne foglalkozz túl sokat a hülyékkel.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2013.04.27. 09:08:27

ugye az van, hogy igen nehezemre esik szolidarítani valakivel, aki közvetlenül, első helyen bűnrészes évi 27000 ember kínszenvedéses öngyilkosságában, 3000 ember kínszenvedéses meggyilkolásában (passzív dohányosok halálozása), évi 20 milliárd rendbeli szemetelésben (szál cigi, eldobott csikk), a tűzesetek 10%-ában és még biztos másban is, de ez is elég.
Még ha a legrosszabb esetet is vesszük, hogy az összes trafikos éhen hal (de miért ne találnának más munkát), akkor is masszív pluszban lennénk már az első évben.
Most, hogy a fidesz magáévá tette azt az üzletet, ami egyes illegális dolgoknél is sokkal rosszabb erkölcsileg, csak papírva van ról, hogy egy szar társaság.

Booksi 2013.04.27. 09:15:23

Megtudom érteni az elkeseredett embereket, akiknek a vesztes pályázat miatt megbillenhet az egzisztenciája. Azonban azt a törekvést alapvetően jónak gondolom, hogy csökkentsék a dohányzók számát. Persze ez a dohány, igazából hatalmas üzlet, és ennek az újra szabályzása rengeteg érdeket sért. Kis emberektől a multikig.
Amennyiben ténylegesen sumákolással nyertek egyesek, akkor jó lenne látni a felelőssegre vonásokat.
Azt is látni kell azonban, hogy a világ és a gazdasági környezet is folyamatosan változik. Amikor kezdtek elszaporodni a plázák, hipermarketek, nem nagyon sopánkodott senki, hogy jaj a kisboltosoknak. Pedig ezeknek a jótékony hatására szintén tömegesen mentek tönkre vállalkozások.
Hatásukra teljesen átrendeződött a kereskedelem. Elég végig menni Budapesten a Rákóczi úton, teljes a pusztulás.
A mostani tender is felforgatja az álló vizet. Egyébként cigiből eddig sem lehetett fenntartani egy vállkozást, mellette mást is kellett árulni, mert a rendkívül alcsony fix árréses termék nem hozott annyit a konyhára.
Ennek az árrésnek a megemelése teljesen egyértelmű, hogy szükséges. Itt annyi hibát látok, hogy ezt a kiírás előtt kellett volna meglépni.
Természetesen ez az egész trafik ügy csak egy újabb lehetőség a kormány folyamatos ekézésére. Érdekes, hogy most nincs diáklázongás. Kár lenne a nagyérdemű szavazó közönség figyelmét megosztani. A stratégia ügyes, mindig bizonyítani kell, hogy milyen korrupt a jelnlegi renszer.

baliquez 2013.04.27. 09:20:11

Benne van a pályázati kiírásban hogy "családi vállalkozásokat kívánnak erősíteni". NER-magyarul a "család" fogalma nem terjed túl a jaffamaffián, az a "Család", miszterelnökúr pedig a don. Újdonság? Nem az. Eteti a majmait mások banánjával, de a mások meg amúgy sem számítanak mert nem NER-hívők, ergo elmúltnyolcéves mocskoslibsikomenisták, azoknak meg amúgy is pusztulniuk kell a nemzetből ki. Érthető?

Ami nem érthető az az hogy mi lehet az oka annak hogy random fidesznyikek talpa alatt nem fütyül a hajnali szellő. Azabaj. Mert ameddig nem félnek addig a mindenki más fél. Nyílt színi háborút folytatnak a tisztesség és a tisztességgel megélni próbáló emberek milliói ellen, napról napra csatákat nyernek, a másik fél pedig hagyja hogy megbasszák, bárgyún nézi hogy a vére kiszívása után a csontjait is gőgös pofával elropogtassák az orbánjugendek.

baliquez 2013.04.27. 09:24:57

@Booksi: "Egyébként cigiből eddig sem lehetett fenntartani egy vállkozást, mellette mást is kellett árulni" dobozonként 30 forint a trafik jutaléka, napi 500 dobozt a legrosszabb forgalmú helyen is eladnak, nem olyan rossz az, és akkor még ott az újság, a lottó meg a kismillió derdidasz.

Ha nem érné meg nem államosították volna a haveroknak, ugye.

draft22 2013.04.27. 09:40:43

@baliquez: Ja és most nem 30 forint lesz hanem átlagosan kb 85, egy boltra átlagosan a korábbi forgalom 8-szorosa jut

biobender 2013.04.27. 09:51:28

@Booksi: A stratégia ügyes, mindig bizonyítani kell, hogy milyen korrupt a jelnlegi renszer.

Mit kellene itt bizonyitani? Hiszen egyaltalan nem korrupt a rendszer.
Na nem, csak veletlenul nyertek mindenhol fideszkozeli haverok meg csaladtagok. Van ilyen.

biobender 2013.04.27. 09:54:25

Erdemes megfigyelni, hogy ahanyszor kirabol egy uzletagat a fityisz a droidok mindig elmagyarazzak, hogy az aldozat miert erdemelte meg a kirablast. A hulyek vagy nagyon biztosak, hogy ok soha nem kerulnek egy pont kirablando csoportba vagy csak hulyek ezt vegiggondolni. Azert jellemzo, hogy milyen ertemi szinvonalon vedik a fityeszt -ertelmes embernek mar ciki.

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2013.04.27. 09:55:30

@Roan: Köszi a traffic driver és volume driver kifejezéseket. Államvizsgára készülök és ezek jól jönnek majd.

biobender 2013.04.27. 09:55:37

@baliquez: ja 100%.os haszonkulcsemelessel mar megeri -es lass csodat, MOST emeltek meg.

Roan 2013.04.27. 10:02:19

@SpockCooper: Nincs mit:) És ne feledkezz meg a profit driverről se (pl. tömény szesz).

Roan 2013.04.27. 10:11:12

@Gyilkos+Garázda+Gázoló+Adócsaló=Orbán_szektája: Kissé elragadtattam magam, mert már elegem van az aki-nem-velem-van-az-dögöljön-meg szöveget nyomó szociálisan érzéketlen, rosszindulatú és/vagy fanatikus emberekből.

sárkányfő 2013.04.27. 10:14:51

@Ad Dio:
Valóban van pár nagyságrend különbség :) Az egyik alapból komolyan vehetetlen, mivel fél- és negyedinfókból felfújt lufi, csak a kamu műhisztire jó, a másik pedig hogy az állampárt immáron nyilvánosan átalakul maffiává, és államosított majd azonnal ki is osztott önmagának (azaz fideszísetett) egy egész iparágat, a dohányipart.

Magyarul az országon nem egy párt, hanem maffia uralkodik, a Fideszmaffia. A politika csak fedőtevékenység, és eszköz a rabláshoz. Ugyanez ment a földeknél, a Fideszmaffia hatalmi visszaélésen keresztül kirabolta a magyarokat.

Lássuk a pénzügyi részt: a dohányipar Magyarországon évi 500 milliárd Ft forgalmú. Most, hogy a Fideszmaffia lenyúlta, azonnal felemelik maguknak az árrést 10%-ra. Azaz az árrés évente 50 milliárd ft, ez a Fideszmaffia haszna. Évente... ötven ezer millió ft... Ha nem számoljuk hozzá a többit amit majd még árulnak, és feltételezzük, hogy önkorlátozást gyakorolnak (hahahaha), és nem emelik tovább a 10%-ot.
Amúgy kerek egy év múlva választások, tehát ez a pár ezer millió nagyon jól fog jönni a tisztességes kampányhoz.

Mivel a demokráciával és a nemzeti érdekkel is nyilvánvalóan totálisan ellentétes, hogy egy évi több száz milliárdos forgalmú maffia uralja az országot, ezért a Fideszmaffia nyilvánvalóan illegitim és magyarellenes.

Ad Dio 2013.04.27. 10:21:59

@sárkányfő:

Ezt is hallottuk.

Hülyeség, de hallottuk.

De tényleg, menjen szépen a trafik-dolog. Kár volna szétoffolni.

A Portik ügyről lesz még szó - legalábbis remélem. Mert az tényleg hat nagyságrenddel komolyabb dolog mint ez a mutyi.

Roan 2013.04.27. 10:26:34

@Booksi: A plázás hasonlat azért rossz, mert ott szabad választási lehetősége volt a butikosnak, hogy beköltözik-e a plázába (sokan megtették), vagy marad. Ez itt nem él, mivel nem csak az ő döntésén múlt, hogy koncessziót nyer-e, ráadásul a pályázatok elbírálása nem nyilvános, tehát nem tiszta a verseny. Továbbá, ha marad, utána nem tud árulni cigit, ami egyértelmű versenyhátrány, szemben a körúti bolttal, ami a plázák ellenére el tudta dönteni, hogy ugyanolyan profillal működik-e tovább.

sárkányfő 2013.04.27. 10:27:42

@Ad Dio:
Látom jó szokásodhoz híven érvekkel és vaslogikával jössz, ezek mindig annyira meggyőzőek :D
ja, ja, ja... egy több éves kitakart infókkal kiadott ügy, ami ráadsul csak egy beszélgetés volt, ez szerinted "komolyabb", na meg "hat nagyságrenddel", mint az évi 500 forgalmú milliárdos biznisz, meg hogy egy maffia uralja az országot... hát persze hogy komolyabb Dio, látom már neked de kell mosni az agyadat...

Ad Dio 2013.04.27. 10:30:32

@sárkányfő:

Aham...

Figyi Süsübuci. Ha ez tényleg így van, A Laborcod miért hazudta végig a meghallgatást? Mi az oka hogy Portik az MSZP kormányok alatt vígan élt mint hal a vízben, aztán meg futnia kellett?

Apropó: olvastad az anyagokat, vagy csak hallottál róluk a haveroktól?

sárkányfő 2013.04.27. 10:42:38

@Ad Dio: Lol, amikor elkezdesz személyeskedni meg lekezelő stílusban beszélni az már nálad régen annak a jele, hogy végképp kifogytál az érvekből :D Már bekészítetted a szokásos "én csak mosolyogva lenézek rád innen fentről" -féle dumádat, vagy csak épp most írod? Al Dio, én neked nem vagy buci, és nekem nincs semmiféle Laborcom. Évek óta magyarázzuk nektek, reménytelen fideszeseknek, azt amit egy dedós is tud magától: attól, hogy valaki nem fideszes, attól még nem lesz szoci. De nem-nem-nem-nem, az istennek nem tudjátok (vagy inkább: nem akarjátok) megérteni. Annál halábitosabb fideszes védjegy nincs, amikor valaki a fideszt kritizálót leszocizza... aki így gondolkodik, az lényegéáben szétüvölti a világba, hogy fideszes agymosott... hihetetlen döbbenetes az agymosás ereje és az agypusztítás mértéke. fogadok bármibe, hogy te nem csak hülyének teszed magad, hanem TÉNYLEG meg vagy győződve arról hogy én szoci vagyok :D
Na jól van, portikozz még egy kicsit, esetleg javaslom még az "elmúltnyóóóócév"-féle örökzöld nótát, meg a "gyúúúúúrcsány"-t is, azoktól mindig minden fideszes nagyon megnyugszik és helyreáll a lelki nyugalma, hisz tudjuk, hogy nincs az a fideszmaffiás bűntett, amit egy jó kis szocizás nem mentene fel :)

Na bucizz, szocizz tovább, téged minősít :) ja, és csak ügyesen, biztos ki fogod dumálni hogy a dohányipar lenyúlása, sokezer család kisemmizése, az állampárt maffiává alakulása az tulajdonképpen semmiség :) csak ügyesen Dio! :)

Ad Dio 2013.04.27. 10:50:42

@sárkányfő:

Kösz hogy válaszoltál a kérdéseimre :-DDD.

"Süsübuci", ez egy kedves megszólítás. Ellenben a Te kommeneted egy merő fröcsögés, minősitgetés, ketagórizálás.

Szerimtem ezt megspórolhatod. Válaszolnál a kérdéseimre, vagy akár ignorálhatsz is.

sárkányfő 2013.04.27. 10:52:18

@Ad Dio: Ahogy megmondtam előre, köszi hogy visszaigazoltál :)

Amúgy neked részesedésed van a fideszmaffia hasznából, vagy csak egy balek vagy aki ingyé tolja őket?

Ad Dio 2013.04.27. 10:58:05

@sárkányfő:

Egyik se. Lehet hogy erre nem gondoltál, de egy állampolgár vagyok, akinek van véleménye. Pár dolog megüti az ingerküszöbömet (mint ez a Laborc-ügy is), akkor néha kifejtem a véleményemet.

Ha a Süsübuci nem jön be, mit szólnál a Féregbúrához?

NB: a népi világban a "féreg" használatos szinoníma a sárkányra.

sárkányfő 2013.04.27. 11:03:08

@Ad Dio: Hiába provokálsz, én nem fogok lesüllyedni a szintedre mindenféle pitiáner gúnynévvel, de te csak szólíts ahogy akarsz a te köreidben ezekkel biztos nagy sikert aratsz :) gratulálok...

Az meg a hónap vicce hogy neked van véleményed :D
ja, neked van saját véleményed, ami mindig kivétel nélkül egybeesik a fideszével, ez ám a saját vélemény! :DD
Na, akkor ezek szerint pénzt nem kapsz tehát az ingyen balek szerepét játszod.

Ad Dio 2013.04.27. 11:05:27

@sárkányfő:

Tolerancia meg világbéke. A Te véleményed számomra szent. Ér nem egyetérteni?

Figyi, kitaláltam az ultimate nevet. Csak mond ki magadban, olyan dallama van hogy csak na.

"Tűzköpőnyakonülő"

sárkányfő 2013.04.27. 11:15:10

@Ad Dio: Jól van, gúnyolódj csak a nevemmel, ez maradt neked :) Amit művelsz lassan már a dedóban is kínos lenne, de a lényeg hogy te jól elvagy...

sárkányfő 2013.04.27. 11:19:45

"Az államnak pártatlannak kell lennie. Nem ügyeskedhet, nem változtathatja kénye-kedve szerint a törvényeket és a szabályokat. Ha az állam részrehajló, és magánérdekek kiszolgálójává alacsonyodik, magánérdekek foglyává teszi a törvényhozást, akkor saját működésének értelmét számolja fel. Ha az állam azt akarja, hogy tiszteljék, akkor tiszteletre méltónak is kell lennie."

na fiúk, honnan az idézet? :)

Ad Dio 2013.04.27. 11:22:59

@sárkányfő:

Czimbi. Az a baj, hogy Te azok közé a kommenttrollok közé tartozol, akikkel sajnos nem lehet értelmesen beszélgetni (szorosan zárva Sipire meg Máriára). Nem is igen próbálkozok.

Gyíkésztok?

sárkányfő 2013.04.27. 11:33:34

@Ad Dio: jaja, én soroltam fel igen hosszú kommentekben érveket, konkrét számokat, összefüggéseket, stb., te meg bucizol, meg egy-az-egyben nyomod az aktuális fideszmantrát, majd még te jössz azzal hogy én vagyok a troll :D

Ad Dio 2013.04.27. 11:40:07

@sárkányfő:

Jajjmár. Olyan izék vagyunk (főleg Te). Szétoffoljuk ezt a nagyon is hasznos, hiánypótló, eredményes bejegyzést.

Hűvösvérnyakfüggelék?

Ez se?

NB: Te bizony troll vagy nekem. A véleményed kimerül a balliberális kánon meglehetősen indulatvezérelt harsogásában. Még ilyen full egyértelmű szitukban is mint ez a Laborc-Portik ügy is itt mosogatod a szerecsent.

mpa68 2013.04.27. 11:44:39

@smartdrive: szevasz te faszkalap. Ez a díler dumád akkora baromság, gondolj csak egy sima alkalmazottra, aki egy trafikban dolgozott (eddig), de most megy az utcára. Amilyen fasza most a helyzet, munkát nem nagyon talál.

sárkányfő 2013.04.27. 11:45:00

@Ad Dio: jaja, egy félinfókból összerakott több évvel ezelőtti beszélgetés neked hatszor súlyosabb mint egy évi 500 milliárdos biznisz állampárti lenyúlása, és hogy szerintem ez nem így van, ezért én vagyok a troll :)

Nézd, szerintem maradj csak a nevemmel való eljátszadozásnál, az való neked, ez a te szinted. Az érvelést és gondolkodást meg ne erőltesd, mert azzal csak kiröhögteted magad. ja, meg hajtogasd a fideszmantrát, az is a te szinted. mondjuk ezt nem is kell külön kérni tőled, megteszed ezt te önként dalolva :)

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.04.27. 11:46:11

Unortodox recept:
Mondj egy nemes célt!
Találj bűnbakot!
Alakítsd a rendszert kedved szerint, magadnak kedvezve.
Mond azt, hogy ez így jó és szapuld aki mégis cáfolja!
Kaszírozd a zsét!
Ennyi.

Ad Dio 2013.04.27. 11:49:12

@sárkányfő:

Látod, ennyi. De nem baj, majd az szavazók elmondják a véleményüket az ügyről pár hét múlva. Mit gondolsz ha az ügy ilyen "simán" átugorható lenne, miért határolódott el szinte az összes baloldali platform? Tisztelet a kivételnek (DK).

No de sebaj Te azt hiszel amit akarsz.

Egy utolsó kísérlet a nevedre. Apropósan :-D :

Györgyverővelőrejtő?

Mr. Waszabi 2013.04.27. 11:53:09

Ez még csak a kezdet. Nem véletlen, hogy annyi politikus és üzleti "nagyhal" is pályázott trafik-koncesszióra. Talán elhomályosult már a többség fejében az a kormányzati terv, miszerint az alkohol forgalmazást is el akarják különíteni a hagyományos kiskereskedelemtől , élelmiszer kereskedelemtől. Mint Finnországban. Erről szól a trafiktörvény és a pályázatok sorsa is. Ez azt jelenti, hogy égetett szeszesitalokat is csak külön üzletek forgalmazhatnak.
Most megcsinálták első körben a dohánykereskedelmre, amely nem nagy profit. Később, amikor benyújtják az alkaoholtermékek elkülönített kereskedelmére vonatkozó törvényt, akkor majd meglepetten felkiáltanak a törvényhozók, hogy jéé, hát véletlenül van erre már profilba vágó értékesítési front, bölcsek voltunk korábban, a trafikhálózat pont alkalmas erre. Szegényeknek úgy is alacsony a jövedelmezőségük, támogassuk hát őket. Kb. ez a forgatókönyv valószínű.
És a két termékkör együtt már bizony lefedi a magyar legális drogpiac nagy részét ugye, az már nagy biznisz, óriási.
Mellékzöngéje, hogy véget vet a piaci versenynek is, mert monopol helyzetbe hozza a kiskereskedőket, akik aztán úgy sarcolják a szeszipari gyárakat, importőröket, ahogy csak akarják. Kommunizmus épül itten, szép, új.

sárkányfő 2013.04.27. 11:55:29

@Ad Dio: Te, ebből a kommentedből kihagytad a Portikot. Mi van veled? Elfáradtál? Csak nem vagy beteg? Kiestél a mantrából?
jesszus a végén még annyira megbetegszel, hogy a Fideszmaffia dohányrablásáról is beszélni fogsz? vagy azért annyira nem bírsz beteg lenni ugye?
Szerintem gyorsan pótold be és ráadásnak még elmúltnyóóóócévezzél is egy nagyot, biztos ami biztos.

Amúgy őszintén: te szellemesnek tartod a dedós elnevezéseidet? annak tartod ugye? te egy okos és szellemes kiválóságnak tartod magad ugye? :)

sárkányfő 2013.04.27. 11:58:47

@Mr. Waszabi:
A földekkel már ugyanezt megcsinálták. A Vastagbőr blog szépen összeszedte a párhuzamokat, egy az egyben ugyanaz a kettő.

A dohánybiznisz éves forgalma 500 milliárd Ft, a haszonkulcsot épp most emeli fel magának a maffia, szóval alaposan ki lesznek bélelve.

biobender 2013.04.27. 13:36:37

Tisztelettel ajanlanam minden erdeklodonek Acemoglu, Robinson konyvet Miert buknak el nemzetek, eredetiben Why Nations Fail? epp most adtak ki magyarul.

Benne van szepen, hogy a bujkas legfobb oka, hogy az elit lenUöja az allamot es mindenki mast kizar a gazdasagbol. Ebbol persze veres hatalmi harcok kovetkeznek, mert vsak az elitnek van eselye barmihez hozzaferni masreszt mndenki mas a harmadik gazdasag es az illegalis ugyletek iranyaba kenyszerul mer ugymond legLisan nem jut lehetoseghez. Az eredmeny szudan, mexiko, pakisztan es tarsai.

Lehet a szocikra rosszat mondani de ezt a rendszert harmadik vilagi szintre most epiti ki a fidesz. A szaz pontos kerdes, mit kezdenek barati szomszedaink mondjuk tiz ev mulva eg klasszikus "failed state"-el a hatarikon?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.04.27. 16:32:57

A pportik ugy szerintem nincs egy kategoriaban a dohany mutyi val.

Summa summarum a jobb es baloldal kb ugyanannyi piszkos dolgot csinalt ( fidesznel ott van Pinter, aki adu asz a sz@rkeveresben maffiozosdiban leszamolasban stb )

Mindket oldal fobb politikusai kierdemeltek mar evek ota az orok szamuzetest. Ha a parlamentben egy random generator szavazna husz eve akkor sem lennenk hatrebb szerintem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.04.27. 16:38:49

@biobender: regebben legugyi dinasztia sarja iranyitotta a malevet :))))

van aki szuletett trafikos, mit kell ezen csodalkozni? :)))

VezenyloTabornokUr eles szemmel, bator kezzel es biztos tudattal rajzolja a piros feher zold egre a jovonket, a gancsoskodok, trafik palyazaton fanyalgok es magannyugdij penzuk utan sovargok nem johetnek a szep uj vilagba!!! Es most enekeljuk el a felcsuti himnuszt....

clegane 2013.04.27. 19:28:01

@Ad Dio: vicces, hogy komolyan elhiszed, hogy a fidesznek nem zörög a szekrényében legalább ugyanannyi Portik-kaliberű ügy, mint az mszpnek.

clegane 2013.04.27. 19:36:53

@Ad Dio: továbbá azért nevetséges ez az "el akarja terelni a baloldal a figyelmet" kezdetű érvelés, mert az ellenzék képtelen bármiről is elterelni a figyelmet.
ha a kormány akarja, kivizsgálja a Portik-ügyet, figyelemelterelés ide vagy oda. megtalálja a bűnösöket, igazságot szolgáltat, ha képes és hajlamos (de lehet hogy inkább nem vájkál túl mélyen a saját csontvázai miatt). aztán meg majd lekommunikálja az eredményt a közmédiában meg a Simicska felületein, mint eddig bármit, ezerrel a zemberek arcába, ugyan mit kell ettől félteni őket?
ez hogy eltereljük a figyelmet valamiről, na ez pont a fidesz módszere, mert ők azok akiknek módjukban állna, mint kormány, intézkedni a kényes ügyekben, csak ugye sok kényes ügy azért sikkad el, mert ők elterelik arról a figyelmet, hogy basznak foglalkozni vele, pedig módjukban állna.

szóval ez hogy a baloldal akarja elterelni a figyelmet: nettó faszság.
röviden: kussoljál faszszopó.

Ad Dio 2013.04.27. 20:00:08

@clegane:

"vicces, hogy komolyan elhiszed, hogy a fidesznek nem zörög a szekrényében legalább ugyanannyi Portik-kaliberű ügy, mint az mszpnek."

1. Mit változtat ha a Fidesznek is van? Akkor szabad az MSZP-nek is Te fődemokrata?!
2. Hallottál tőlem ilyet? Éppen ez a dologban a megdöbbentő. Mindeni arról beszél évek óta, hogy amióta a szervezett bűnözés megszűnt állami monopólium lenni 89-ben, hogy az állam meg a maffia azért össze-össze járogat egy-egy teára. De azért más dolog erről hallani, meg más dolog amikor beleverik az orrunkat. Engem megdöbbentett. Ijedten látom hogy a fődemorata jogállamvédő balliberális lovagrendet tök hidegen hagyja az egész. Ez "belefér". Ja értem.

Én meg azt mondom, hogy csak fakadjon fel a gennygombóc! Ha a Fidesznek is van ilyen, az is!

Mert bár a Hüllőfej szerette volna rámhúzni, én vagyok egyetlen pártnak a tulajdona sem.

Nagyon nem szeretnék olyan világban élni ahol Portikok meg Laborcok kölcsönös előnyökön alapuló rendszereket építgetnek.

Ad Dio 2013.04.27. 20:01:38

@clegane:

"szóval ez hogy a baloldal akarja elterelni a figyelmet: nettó faszság."

Hát persze.

"röviden: kussoljál faszszopó."

Brávó.

clegane 2013.04.27. 20:35:40

@Ad Dio: de ki mondta neked hogy akkor azzal nem kell foglalkozni? hogy ez belefér?
hovatovább azért annyira nem meglepő, lássuk be, hogy mocskos eszközökhöz nyúlnak politikusok, eddig egyáltalán semmi meglepetés nincs a dologban. a meglepetés majd akkor lesz, ha érdemben foglalkozik vele, aki megtehetné (most a fidesz), és lesz következménye. Na, attól mindenki ledöbbenne.
éppen mindenki azért vonogatja a vállát a dolog miatt, mert ilyen alvilági deal-ek nyilván folyamatosan zajlanak parlamenti hőseink életében, de ugye azt voltaképp ki nem szarja le, hogy egyik maffiózó hogyan mocskolja be a másikat, ezzel szemben amikor kisemberek ezreit rabolják ki fényes nappal, azért az mégiscsak több a soknál.

ha majd azt akarja a Viktor hogy ne legyen elterelve erről a figyelem, akkor küld róla Nemzeti Konzultációt mindenki postaládájába.
ennyit a "figyelemelterelésről".

Ad Dio 2013.04.27. 20:50:49

@clegane:

Jé, tudsz beszélgetni is :-). Ez jó. Látod, nem kell trágárkodni, úgy is elő lehet adni a mondanivalót.

Tudod, amellett hogy tiszta szívvel hányok a trafikügytől (ami ráadásul nem az első olyan ügye ennek a jelenlegi kormánynak amitől hányingerem van) DE ennél mégis sokkal fajsúlyosabb ügynek tartom a Laborc ügyet. És ha találkoztál már velem máshol tudod, hogy többször is hangot adtam annak a véleményemnek, hogy nem örülök a baloldal ilyen durva szinte megsemmisülésszerű térvesztésének. Pedig nem ide szavazok, mégis azt gondolom, hogy ellensúly nélkül borul a rendszer. Ha ezt összerakod, látni fogod talán, hogy nem a baloldal vergődését szeretném látni a ügyben. Sokkal inkább azt, hogy a kollektív tanulási folyamatunkban JÓL bememorizáljuk, hogy ilyet NAGYON VESZÉLYES csinálni, mert ha kiderül, a szavazók büntetnek érte.

Egyébként örültem ma a hírnek, hogy Bajnai végre kezet fogott Mesterházival. Brávó. Épp ideje volt. És ez a tökéletesen iróniamentes véleményem. Mondjuk Bajnai legyen a miniszterelnökjelölt ha engem kérdeznek (nem kizárható hogy nem fognak :-) )

Ettől függetlenül remélem hogy a Laborc ügynek lesz folytatása, mert ott le kell verni egy nagyon durva határmezsgye-karót.

clegane 2013.04.27. 20:57:25

@Ad Dio: bocs a trágárságért, csak nehéz tolerálni ha valaki a trafikos ügyben is a "..., de" mondatszerkezetet keresi. nincs de.

azt már régóta tudják derék politikusaink, hogy a szavazók ilyesmiért nem büntetnek, és úgy néz ki, nem is fognak egyhamar.

Bajnai nekem hitelesebb lenne az MSZP nélkül, dehát tényleg nem hagy sok választást neki a fidesz által kiépített rendszer. én meg úgy vagyok vele hogy a fidesz beépített emberei miatt a következő ciklus bárkivel veszett fejsze nyele, és akkor legalább menjen az mszp égisze alatt a töketlenkedés, hogy ne valami friss párt vigye el ezt a balhét, tűnjön csak el a süllyesztőben a fidesz az mszp-vel együtt még 4 év múlva.

Ad Dio 2013.04.27. 21:08:01

@clegane:

"azt már régóta tudják derék politikusaink, hogy a szavazók ilyesmiért nem büntetnek, és úgy néz ki, nem is fognak egyhamar."

Ebben én nem vagyok olyan biztos. Ha lassan is, de növekszik az érzékenység (ld smitpali botrány). Szerintem ez az ügy ha a baloldal nem kezeli nagyon okosan, értsd: beismerés, elhatárolódás, akkor sokba fog kerülni. Kezeljék okosan, és akkor mindenki nyer.

Amióta szavazati jogommal élek, mindig a legkisebb rosszra szavaztam. Én nem hiszek egy pártban sem. Lehet ez pesszimizmus, de akkor is így van.
süti beállítások módosítása