Álszentfazék

A STÍLUS MAGA A RENDSZER
1 fazék leves + 1 csepp trágyalé = 1 fazék trágyalé

Friss topikok

  • Androsz: "A társadalom nem NER-es fele (fele?) éppen azon van megdöbbenve, hogy kirúgták a főmeteorológusok... (2022.08.26. 14:22) Schrödinger viharvert macskája
  • Álszentfazék: @mojoking77: Nem kéne ezt!! Ez a szó szerinti értelmezés gonosz csapdája. @ember100 mondása jószá... (2014.08.18. 16:50) Nem rejtély, Rejtő!
  • Igényes: @Knorr: "nem, a vita arról szól, hogy legyen-e demokrácia." Szerintem ne legyen. A demokrácia fel... (2013.09.16. 18:23) Nem érti
  • Álszentfazék: @nandras01: valóban ez a magyar valóság, de nem hiszem, hogy szorosan kötődne ahhoz, amit az "unor... (2013.08.31. 14:51) Nyolcadik utas: a benzinkutas
  • Asidotus: A poszt most vastagon mellélőtt. Fiatalok egy jelentős részénél életvitelszerű a lógás, az iskola,... (2013.07.23. 15:07) Lógni fog!

Nem érti

2013.09.15. 12:18 Álszentfazék

Kövér László minapi, elhíresült nyilatkozatában azt fejtegette: ideje lenne a parlament hatáskörét szűkíteni, a T. Ház csak az alapvető jogi kereteket határozná meg, a mindennapi problémák kezelését rábízná a kormányra, amely ezt a feladatát rendeletek útján oldaná meg.

Ez a nyilatkozat sokakat megdöbbentett, pedig - véleményem szerint - nincs benne nemhogy megdöbbentő, de semmi váratlan sem. Számomra sok éve egyértelmű, hogy ezek a fiúk ezt az egész nyugatos-liberális-demokratikus izét nem értik. El sem tudják képzelni, hogy létezhet ember, akinek a számára ez önérték.

Intermezzo:Nagyon erős továbbá a gyanúm, hogy a honi politikai elitben ez nem csak a FIDESZ vezérkarára igaz, hanem pártállástól függetlenül az elsöprő többségre. Sőt,  az a szörnyű sejtésem, hogy polgártársaink  elsöprő többsége is így van ezzel. Maradjunk azonban most a konkrét példánál és pártnál.

A megvilágosodás – pontosabban, a remény veresége a tényekkel szemben – 2002 késő tavaszán történt. Talán van még aki emlékszik rá, ekkor állt elő Orbán Viktor, a választási vereség után, hogy a haza nem lehet ellenzékben. Erről még gondolhattuk volna, hogy propagandafogás, konc a hülyéknek, pusztán a korlátolt értelmű politikai szurkolótábor lelkesedésének fenntartására szolgál, ha közben egy másik apró javaslata el nem árulja, hogy nem. Hogy tényleg nem érti. Azt még talán képes elképzelni, ha elfogadni nem is, hogy bizonyos beteg elmékben nem ő a haza, hanem valaki más, de azt, hogy létezik olyan modell, ahol a „Ki a haza?”  kérdés értelmetlen  - no azt már nem. Ez az árulkodó javaslat az volt, hogy osszák föl a közszolgálati tévét, az egyes csatorna legyen a kormányé, a kettes az ellenzéké.

Ez az apró ötlet elárulta, hogy a sajtószabadság olyan a számára, mint vaknak a szivárvány. Elmagyarázhatatlan, mert nincsenek hozzá fogalmai. Nem érti, hogy az egynél több propaganda engedélyezése nem sajtószabadság. Hogy a pártmédiák, tévék, rádiók, újságok, nem részei a sajtónak; ebbéli sajátosságukban hasonlatosak például a TESCO-katalógushoz. Marketingtermékek, és mint ilyenek lehetnek hasznosak, jóminőségűek, hordozhatnak fontos információkat, de arra a bizonyos szerepre,amit a világ néhány helyén a szabad sajtó betölt, teljesen alkalmatlanok. Ez utóbbi ugyanis arról ismerszik meg, hogy független és kritikus. Világnézete persze van, de mindenkivel, annak világnézetére tekintet nélkül kritikus. Tehát a közszolgálati tévé nem akkor pártatlan, ha a kormánypárti és az ellenzéki politikusok ugyanannyi ideig mondhatják a magukét. Akkor kétpártos. Pártatlan akkor lesz, ha egyikük sem mondhatja zavartalanul a magáét, mert egy független – továbbá fölkészült! – sajtómunkás belekérdez, felemlíti azt, amit a megszólalók szívesen elhallgatnának, szembesíti őket kényelmetlen tényekkel, az előadottakat cáfoló számokkal, kritikus elméletekkel és így tovább. Mindkettőt! A független sajtóból simán kijöhet, hogy ugyanarról a témáról két párt két különböző hülyeséget mond. A kétpártosból  viszont csak két zavartalanul előadott propagandatermék jöhet ki, amiből aztán ki-ki politikai meggyőződése szerint választhat.

No már most, van olyan nézete a világnak, hogy a kétpártos sajtót helyzetünktől függően vagy szeretjük vagy nem, de a pártatlant nem is értjük. Aki engem kritizál, az az ellenzékem, ellenségem, ellenfelem; más nem lehet. Neki ott van a saját orgánuma. Nekem a sajátom. Mi is lenne ez a harmadik?

Már pedig ha az ilyetén sajtó mibenlétét nem érti, akkor az egész fent említett  nyugatos-liberális-demokratikus szutykot – benne a parlamenttel – analóg módon nem érti.

A félreértések elkerülése végett: ez a bizonyos nem értés nem a korlátoltság, a retardáltság vagy a jellemtelenség tünete. Személyesen ugyan nem ismerem sem a miniszterelnökünket, sem a házelnökünket, de biztos vagyok benne, hogy briliáns képességű emberek. A nem értés a gondolkodásmódjukból, a világnézetükből adódik. Bármilyen okosak is, a saját rendszerükön belül okosak.

Tapasztalatom szerint az ember természetes állapota, hogy a saját véleményét, elgondolását, meggyőződését tartja erkölcsileg és logikailag is megfelelőnek. Az a jó. Az a kizárólag jó, minden más vagy hülyeség, vagy gonoszság terméke. Még nem találkoztam emberrel, akinek ne az lett volna az alapvető hozzáállása, csak olyannal, aki megtanult ezen uralkodni.  Ez az uralkodni tudás azonban nem természetes állapot, ha egy társadalom nem kezdi el pici gyermekkorban nevelni rá a tagjait akkor a többségük nem fogja tudni. Olyan ez, mint az úszás vagy a biciklizés. Aki gyerekkorában nem tanulta meg, az felnőttként már többnyire nem is fogja, ha esetleg mégis, akkor is rosszul és utálattal csinálja. A múltbéliek jószerivel egyáltalán nem, de a jelenkori társadalmak többsége sem erőlteti ezt a belenevelést. A miénk sem.

Képzeljünk most el, hogy egy fiatalember közéletünk porondjára lép. Olyan társadalomban nőtt föl, ahol az alapvető hozzáállás az, hogy nekem van igazam, az a jó, ami nekem jó, az a helyes, ahogy én vélekedem, az az erkölcsös, amit én annak ítélek. Aki nem ért velem egyet, aki nincs az én táboromban, az vagy hülye, vagy gonosz, de mindenképpen kártékony. Ő a rossz, minden árnyalás nélkül, és én vagyok a jó, szintén minden árnyalás nélkül. Ez a társadalom tagjainak általános hozzáállása a világhoz.

Fiatalemberünket lelki alkata egyébként is fogékonnyá tenné az ilyes hozzáállásra, ráadásul egy olyan politikai erővel szemben lép föl, amelyiket nagyjából közmegegyezéssel, kül- és belföldön egyaránt alapvetően rossznak tartanak. – Az ellenfeled a rossz, tehát te vagy a jó! – kiáltja felé a világ. A mondat második felét ugyan halkan kiáltja (ha egyáltalán), de az emberi fülnek már csak olyan a természete, hogy hajlamos ezt a második részt fölerősíteni (hozzáhallani). Ez az állapot tart fiatalemberünknek majd’ harmincéves koráig, mikorra szellemi, lelki, világnézeti fejlődése nagyjából be is fejeződik. Mely világnézet szerint: én harcolok a jó oldalon, az ellenfelem a rossz oldalon. Aki az én ellenfelem, az a rossz oldalon harcol! Miért is lenne ez mostantól másképp?

A gondolatmenet utolsó, apró, ámde lényeges lépését nagyban megkönnyíti, ha a későbbi ellenfeleimet is hozzá tudom valahogy kapcsolni az elsőhöz, a közmegegyezéses rosszhoz. Ha valakinél ez adja magát, annál jobb, de ott is megoldjuk, ahol ez nem olyan kézenfekvő. Nincs itt semmi ferdítés vagy hazugság, ellenem van, tehát rossz, tehát az ősgonoszhoz tartozik. A tények kreatív kezelése ebben az esetben nemhogy megengedett, de egyenesen üdvös és elvárt.

Intermezzo: Innen nézve érthető, hogy a kormányerőt vad komcsizásában miért nem zavarja, hogy prominens személyiségei között számtalan egykori aparatcsik, mozgalmár stb. található. Aki mellettem áll, az jó ember, nála ez felejthető apróság. Az ellenfelem viszont rossz ember, akinek múltjából rá jellemző sötét ügyek kerülnek elő.  Ugyanaz a párttagság az egyik esetben egy jó ember múltjának lényegtelen mozzanata, a másikban egy rossz ember tipikus aljassága.

A gonosz elleni harchoz szükség van bizonyos eszközökre. Többpárti propaganda terjesztésének lehetőségére (sokan ezt tévesen sajtószabadságnak nevezik). Parlamentre, ahol ellenőrizhetem, számon kérhetem, sőt, megizmosodván korlátozhatom is a gonoszt. Szabad választásokra stb. No de most már győztem! Győzött a jó, tovább ezekre már semmi szükség.

Fiatalemberünk számára ezek a  nyugatos-liberális-demokratikus cuccok nem bírnak önértékkel. Számára ezek célszerszámok. Mint a horgászbot. Ha kifogtam a halat, elpakolom, ne aggasson itt. Árulkodó mondat: egyszer kell győzni, de akkor nagyon. Ez megtörtént, akkor meg mi az, hogy szabad sajtó? A gonosz ellenfelem majd kritizál engem, ezt hagyom, amennyire a világ rákényszerít, de más miért tenne ilyet? Mikor én vagyok a jó! Ennek semmi értelme!  Ájjá’ meg! A lázas alkotó munka apró hibáin rúgózni, az nem kritika: az kötözködés. Aki ilyet csinál az a legjobb esetben is egy kekec kerékkötő, esetleg hülye, de legnagyobb valószínűséggel a gonosz ellen ügynöke, annak meg ott a saját orgánuma. A többinek az az egyetlen értelmes rendeltetése, hogy elmagyarázza a népnek, hogy milyen sok jót teszünk érte, nehogy tudatlanságában valami hülyeséget csináljon, illetve még azt, hogy milyen rossz a legyőzött gonosz. Mert ez az igazság. Mire is kellene még a sajtó?

Ugyanez a gondolatmenet a parlament esetében. A gonosz elleni harchoz szükség lehet – szükségünk volt – rá, de már győztünk. A különböző nézőpontok kifejtésének lehetősége, a társadalom életét szabályozó előírások előzetes kontrollálása, egyáltalán, a társadalom életének pillanatnyi kormányzati szándék szerinti ide-oda rángatásának megakadályozása – már csak a rendszer kötelező nehézkessége okán is, amely bizony igazán áldásos is lehet, mint azt már számtalanszor megtapasztalni volt szerencsénk, az, hogy a lelkiismeretének és választóinak felelős képviselő a párt általános irányvonalától eltérő konkrét nézeteit kifejtheti stb., ez mind, pusztán önmagáért nem jó.

Intermezzo: Az, hogy a képviselők – mind kormánypárton, mind ellenzékben – igen gyengén, szánalmasan használják ki ezeket a lehetőségeket, nem érv a lehetőségek felszámolása mellett. Mert például lehet, hogy az a büdös kölyök egész nap csajozik meg bandázik, könyvet még véletlenül sem vesz a kezébe, de ez még nem ok a könyvtár felgyújtására! Hátha megjön az esze! Meg különben is, a könyvtár jó. Érték.

A fentiek azért és addig jók, amíg szükségünk van rájuk.Ez a parlamenti bohóckodás ne hátráltasson már a hatékony munkában! Majd utólag elmondom nektek, amit tudnotok szükséges. Miért kellene engem ellenőrizni? Hiszen én csinálom a jót!

Van a fent említett házelnöki interjúban egy árulkodó részlet, miszerint: a parlament mostani kiterjedt hatáskörét a diktatúráktól való félelem szülte, így erre ma már nincs szükség.

Intermezzo: Feltehetően igaz ez az angol parlamentre is, csak a buták még nem jöttek rá. De majd jöhetnek tanulni. És ezt komolyan gondoljuk!

A diktatúrától tehát félnetek nem kell, hiszen én vagyok hatalmon. Én a diktatúra ellen harcoltam, aki ellenem harcol, az a diktatúráért teszi, tehát én vagyok a demokrata. A demokratától pedig nem kell védeni a demokráciát! Esőben sem locsolunk! Az, hogy a rendeleti kormányzás nem annyira Lázár János, sokkal inkább Lázár György korát idézi, senkit ne zavarjon! Lázár Györggyel (Kádárral, a komcsikkal) nem az volt az alapvető baj, amit csináltak, hanem az, hogy ők csinálták!

Ismétlem, nem gondolom, hogy ez párt- vagy személyspecifikus világlátás. Szerintem a többségünk ezt így gondolja. Persze, mindenki a saját táboránál tartja helyesnek ezt a megközelítést, de ez már következik hozzáállás lényegéből. Nyilván az a csapat, amelyik saját genezisét a diktatúra elleni harcban véli megtalálni, bátrabban nyúl a formákhoz is, míg azok, akiknek családfája nem a hősöktől eredeztethető, inkább megkerülik, kiüresítik azokat.

Nem gondolom, hogy egy ilyen beszély a felháborodás széles hullámait vetné társadalmunkban. Az ellentábor persze felhorgad - Nehogy már ti csináljatok ilyet, szemetek! -, de a csendes többséget nem nagyon zavarja, sőt, nagyjából természetesnek érzi. Márpedig, ha ez így van, akkor a demokratikus formák előbb-utóbb akkor is kiüresednek, ha látszólag változatlanul meghagyjuk őket. Kiüresednek, mert a megtöltésük tartalommal fáradtságos, kellemetlen, energiaigényes munka. Ha a közösség nem honorálja, akkor az az energia keresni fog magának helyet, ahol jobban hasznosul. Markáns megszólalásairól elhíresült házelnökünk már megint belefingott a nullás lisztbe, de nem ez az alapvető probléma. Lehet, hogy a  tőle megszokott brutális őszinteséggel csak nevén nevezte a lényeget, amiről mi többiek sunyin hallgatunk, de tesszük. Növeli, ki elfedi a bajt, lehet, hogy hálásnak kellene lennünk neki. De esélyes, hogy ez sem számít.

 

97 komment · 2 trackback

Címkék: megmondás így látom én

A bejegyzés trackback címe:

https://alszentfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr765515120

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Semjén Zsolt elvtárs vörös csillaga 2013.09.16. 09:59:32

Jó elvtársakból jó katolikusok lesznek. Semjén Zsolt azzal védekezett, hogy ő nem a vörös csillaggal, hanem a bethlemeni csillaggal kapott kitűntetést.

Trackback: Jogi óra bunkó bíróknak 1 2013.09.16. 09:58:26

Sajnos a bírák között sincs kevesebb bunkó, mint a rendőrök közt. Sőt mivel nekik pozíciójuknál fogva illene okosabbnak lenni a rendőröknél, így a bírói bunkóság még jobban szembeötlő, még sokkal inkább zavaró és még sokkal inkább veszélyes a társadalm...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrZ (törölt) 2013.09.15. 22:31:49

Szerintem nem a sajtószabadságot nem érti hanem magát a magyar mentalitást. Nála meccsidő van, és amíg a bíró le nem fújja addig hajt. És nem érti a sopánkodókat. A többiek /ej ráérünk arra még/ meg hivatkozik kezezésre, lesre, faultra, cserélne, de a bíró szelektív vakságban szenved, meg lehúzza a kitömött zsebe.
Most már csak azt kellene kideríteni hogy a változások miatt reklamálók miért nyekeregnek,
- tényleg biztosak a rossz irányban,
- megszokásból,
- irigységből
- változástól félelemből
- mindegyik egyszerre

kövér egy igazi tajparaszt, tőle ez a trollkodás abszolút elfogadható.

meszena 2013.09.15. 22:40:17

Nem elfogadva Kövér érvelését és javaslatát, de
- nem arról van szó, hogy a parlament tagjai a részletkérdések esetében nem is ismerhetik (sem idő, sem mindenhez értés híján) az ügyeket, tehát a mind az ukáz szerint szavaznak.
- Meg hát a kormány többsége eleve meghatározza az előterjesztések kimenetelét, a többi meg inkább csak a szokásos koreográfia szerint zajlik. A mindenkori ellenzék eleve minden ellen van. (95%-ban?)
- És látjuk, hogy egyszerű témák is politikai kérdésekké válnak, ami meg túlzás is.

Flúgatlan 2013.09.15. 22:50:32

Ajaj! Van abban valami, amit a Szerző ír. :-(

Persze, a valóság árnyaltabb, de el tudom fogadni, hogy a vázolt lelkület és rossz beidegződés jellemzi a mai mindegyikoldali vezetőket.

OkoskaTo:rp 2013.09.15. 23:10:48

Ez csak annak a továbbragozása, amit Orwell már megírt az 1984-ben. Módszer- és nevezéktanért nyugodtan lehet oda fordulni.

Blogger Géza 2013.09.15. 23:12:05

Sajnos ebből a posztból is kimaradt az interjúban elhangzott gondolatmenet második fele.

"Kövér László szerint érdemes lenne hosszú távon megfontolni, nem lenne-e jó nagyobb mozgásteret adni a kormánynak arra, hogy a mindennapi kihívásokra reagáljon, és lazítsanak azon, hogy mindent, a legrészletesebb szabályokat is törvénybe akarják iktatni. Azt tartaná normálisnak, ha a parlament csak a legalapvetőbb, garanciális szabályok megalkotására tartana igényt. ... Szerinte érdemesebb lenne az energiáikat nagyobb mértékben a végrehajtó hatalom ellenőrzésére fordítani."

Az utolsó mondatot szándékosan igyekeznek elhallgatni.

-JzK- 2013.09.15. 23:20:14

Őőő, és akkor mi van, ha engem ez az egész liberális demokrácia nevű bohózat nem érdekel? Ja, tudom, rohadt nácifasiszta vagyok, ok, de én inkább realista vagyok, aki "hisz" a demokráciában, az hihetne a mikulásban is. Ugye kétféle demokráciaért aggódó van. Az egyiknél ez csak alibiduma, simán dühös ballibáról van szó, akit az idegesít, hogy nem a kedvencei vannak hatalmon, és nem ők nyerészkednek közpénzből. A rosszabb fajta a naiv hülye: aki tényleg elhiszi, hogy jaj pluralizmus, meg mittomén, és attól valmi jobb lesz. Pedig ez csak egy szűk humánértelmiség gondja. A népnek csak jólét kell, a nyugatból is egyedül ez vonzó, a pénzük, az ideológiájuk, az kurvára nem, sőt az egyenesen káros, hiszen csak tönkreteszi a nyugatot ez a kulturális marxizmus: kitartas.mozgalom.org/2012/07/01/domokos-endre-janos-kulturalis-forradalom-a-nyugati-kultura-alkonya

JT_Biopower 2013.09.15. 23:55:19

Nekem még volt egy olyan gondolatom, hogy ezzel akár kisebbségben is lehetne "hatékonyan" kormányozni?
Mi van, ha a választásokkor a fidesznek nem lesz meg az 50%? Még ha legerősebb is lesz, de nem lesz többségben még a kdnpvel sem.
(Úgy tudom a köztársasági elnöknek nem kötelező a győztest felkérnie a kormányalakításra. Hanem azt, aki szerinte kormányzóképes erőt tud akár koalícióval is létrehozni.)

Blogger Géza 2013.09.16. 00:30:57

@JT_Biopower: A költségvetést meg kell szavazni, ahhoz meg kell az 50%. Ennyi.

tisztapista 2013.09.16. 01:02:39

@-JzK-: "de én inkább realista vagyok, aki "hisz" a demokráciában, az hihetne a mikulásban is"

Így, így. Juteszembe:
- Hány éves vagy, Magyarország, fiam? 1100? És még hiszel a demokráciában?

birkakhoz 2013.09.16. 04:09:35

Kover es csaladjaoszinte? JA MAJD EL FELEJTETE MINDENKI FELESEGE LEANYKORI NEVEN LETT JARASI VEZETO! Havi 1 millio forintert+ egyeb apro csepro juttatasert szegenyek a PAPA LACIKA AZ OSZINTE HAVI 2.6 milliot kap szo szerint a semmire + egyeb szereny jutttatasok mint audi sofor , dotalt fejedelmi menu, hidegben delkelet azsiaba latogat korbe nezni magyarazat mindig van mindenre! NA BECSULET , OSZINTESEG AZ NINCS SOSE VOLT!
MEG 1 dolog havi 190 millio a parlamentorseg az adofizetik penzebol , abba a parlamentbe ahol semmilyen atrocitas nem volt az elmult 23 evben ! KOVER BECSULETES RENDES EMBER ?

felcsutisuttyo 2013.09.16. 05:38:31

@birkakhoz: Köteles az egy suttyó, bunkó, tanulatlan állat,.a vágóhídra való , reméljük oda kerül hamarosan...Jól fog állni a Kötél neki!

felcsutisuttyo 2013.09.16. 05:39:21

@birkakhoz: Nem is becsületes, nem is ember!

kistukesz 2013.09.16. 05:42:08

Kezdem ott a kérdést, hogy miféle (demokratikus) párt az ahol a megalakulása óta egy a vezető, ahol egységesen egyetért mindenki mindenkivel (a vezetővel)?
Miféle (demokratikus) párt az ilyen?
Eddigi rövidke 50 évem során megtapasztaltam, hogy ha két ember van, akkor már van vélemény-különbség.
Ennyi ember között sose legyen egy, akinek más a véleménye?
Sőt nekem még a saját véleményem is szokott változni és belátom, ha valamit eddig nem "jól", vagy már másként gondoltam. Néha még azt is elismerem, hogy hibáztam :) !
Nekem nem kell ez a fajta egységes együtt gondolkodás! Azt el tudom fogadni, hogy kialakítunk egy közös véleményt kompromisszumok útján, de a fenti párt egységes birka gondolkozását, vélemény egyezését nem tudom elfogadni.
Ezért újra felteszem a kérdést.
Miféle (demokratikus) párt az ilyen?

2llkedő 2013.09.16. 05:50:48

@-JzK-:

""""Azok az országok sikeresek, amelyek a lehető legszélesebb képviseletet biztosító demokrácia és választási rendszer talaján állva, szabadversenyes, minél kevesebb állami beavatkozással terhelt, de ugyanakkor jól szabályozott, kiszámítható, a magántulajdont, a szerződéseket betartó és betartató inkluzív intézményrendszert működtetnek – a történelem, a mai kutatások és a gyakorlat is ezt igazolják. """"
index.hu/gazdasag/penzbeszel/2012/12/01/diktatorok_kezikonyve/

2013.09.16. 07:33:29

Visszatérve egy kicsit a bejegyzésre...

"Tapasztalatom szerint az ember természetes állapota, hogy a saját véleményét, elgondolását, meggyőződését tartja erkölcsileg és logikailag is megfelelőnek. ..."

Ezt a mondatot (a követő szöveget olvasva veled egyetértésben) szerintem érdemes lenne módosítani. A GYEREK természetes állapota ez. Jelenleg pedig van egy olyan generációnk, amely egyszerűen elmulasztotta a felnőtté válást, és így az előző generációk által megteremtett eszközöket és erőforrásokat óvodás szintű gondolkodással próbálja használni. A következmények egyre láthatóbbak.

Magáról a vitáról egy rövid szösszenet annak, akit érdekel:
hajnalvilag.blogspot.de/2013/02/a-vita-matematikaja.html

én sajnálom 2013.09.16. 07:40:47

Egy nagy lóf@aszt! Az üresíti ki aki csinálja. Nem kell a politikai szerepvállalást életpálya modellé tenni. Az elhasználódott politikus az aki nem képes új irányt mutatni. A társadalom fejlődik, új generációk nőnek fel, át kell adni nekik a staféta botot és szó sem lesz kiüresedésről. Meg kell tanulnunk szabályozni a politka csinálók jogköreit. Ne államjog legyen, hanem jogállam.

Eddie 2013.09.16. 08:14:01

@kistukesz: Volt ebben a pártban is olyan, aki nem értett egyet. Mondom, csak volt!

SemBoga 2013.09.16. 08:14:23

@Blogger Géza:

"Szerinte érdemesebb lenne az energiáikat nagyobb mértékben a végrehajtó hatalom ellenőrzésére fordítani."

Az utolsó mondatot szándékosan igyekeznek elhallgatni."

a drága képviselőinknek arra van energiája, amire akarják hogy legyen - nem azért nem tudják nagyobb mértékben ellenőrizni a végrehajtó hatalmat, mert a sok szavazás közben kimerülnek, hanem mert nem akarják, mert nincs rá törvény

mrgumby1 2013.09.16. 08:21:43

@-JzK-: erdekes, nekem a demokracia elsosrban nem a jolet miatt szimpatikus, hanem mert egyenlo szinten kivanja biztositani az allampolgari jogokat. Tegat szamithatok ra, hogy csak azert mert cigany vagyok, vagy voros, vagy hindu, a szomszedom nem nyirhat ki egy bozotvago kessel. Mig pl a nagy joleletet biztosito gazdag kozel-keleten egy kereszteny vagy hutlen asszonyt bele lehet olni a medencebe. Persze ez csak ajeghegy csucsa, de megertem h egy agressziv, erzeketlen ember sziveseben el a mai magyarorszagon, mint pl svedorszagban

panelburzsuj 2013.09.16. 08:37:13

@-JzK-:

"A népnek csak jólét kell, a nyugatból is egyedül ez vonzó, a pénzük, az ideológiájuk, az kurvára nem, sőt az egyenesen káros"

Az efféle magyar (?) "népi realizmus" közismert említése a tankönyvekbe szentgalleni kaland márkanéven bekerült rablóhadjárat.

Aztán hogy az efféle "népi realizmussal" hosszabb távon mire megy egy nép, amikor a politikai közössége (ún. nemzet) gyakorlati vezérlőelvévé is ezt emeli, az is szépen kottába van szedve ugyanezekben a tankönyvekben.

De a macskába még most hősiesen bele tudunk rúgni, úgyhogy baj az nincs, csak tragédia.

Knorr 2013.09.16. 08:39:12

@Blogger Géza: "Kövér László szerint érdemes lenne hosszú távon megfontolni, nem lenne-e jó nagyobb mozgásteret adni a kormánynak arra, hogy a mindennapi kihívásokra reagáljon, és lazítsanak azon, hogy mindent, a legrészletesebb szabályokat is törvénybe akarják iktatni. Azt tartaná normálisnak, ha a parlament csak a legalapvetőbb, garanciális szabályok megalkotására tartana igényt. ... Szerinte érdemesebb lenne az energiáikat nagyobb mértékben a végrehajtó hatalom ellenőrzésére fordítani."

Se kövér se te nem érted (vagy akarjátok) a demokrácia játékszabályait.

Egy demokráciában a törvényhozó hatalom a parlamenté nem a kormányé. Ahol ez nincs így az nem demokrácia

A parlament kormány feletti ellenörző szerepe minden demokráciában alapvető defacto dolog. kövér hazudik, hisz ez rendeleti kormányzás esetén megszűnik. Amit kövér mond aszerint a parlament töltené be az alkotmánybíróság szerepét, a kormány pedig a parlamentét. teljes elmebaj.

Tímár Mihály 2013.09.16. 08:45:17

@jzK:
Igen, a politikai hangnem eldurvulásáért sokat tettek azok, akik a politikai ellenfél mellett annak szavazóit is ellenségnek tekintik.
Persze nálunk már nem takarítunk, hanem harcolunk a kosz ellen, nem tanítunk, hanem harcolunk a tudatlanság ellen. Lefogadom, hogy Orbán Viktor nem is sörözik, hanem egyenesen harcol a sör ellen!

Szelid sunmalac 2013.09.16. 08:47:38

@-JzK-: Az, hogy te csak ezt a ketfele hozzaallast ismered, meg korantsem jelenti, hogy csak ez a ketto letezik. Tudod, a Fold nem lapos, pedig milliok haltak meg abban a tudatban, hogy az.
Bizony, mashol, masoknak fontos a pluralizmus, hogy oket is kepviselje valaki, hogy az o erdekeit es vilagnezetet is kozvetitse, sot, meg az is, hogy a masok vilagnezete is megjelenjen ha egy orszagra kihato torvenyt kell meghozni.
Nem, nemcsak a jolet a fontos. Jolet azert van, mert nem kell naponta a politikaval foglalkozni, hanem tudnak az emberek dolgozni, termelni, mert kozben a hatterbol segitik az O eletuket a valasztott kepviseloik (megegyszer izlelgessuk a szot: kepviselo!), akik ellenorizhetoek es szamonkerhetoek. Mert azok ott, nem valami magasabbrendu, elerhetetlen fel-istenek, hanem egy kozuluk, aki alarendeli magat a koz akaratanak, aki SZOLGALJA azokat, akik ok megvalasztottak!

Igényes 2013.09.16. 08:49:47

Jó poszt. Kerek, tömör, összeszedett, nincs benne helyesírási hiba sem. Szépen viszi végig a koncepcióját is, néhol bájosan naiv... Gratulálok.

Kár, hogy hülyeségeket ír néhol.

pucros 2013.09.16. 08:49:52

Emberek, nem arról van szó, hogy nem kellene minden kis szirszart törvényben rögzítenie a parlamentnek, mert akkor túl sok lesz a melója és nem ér rá még a kormányt is ellenőrizni?

Ha már pszichologizálás, akkor ti szemtek előtt a Törvény mint valami statikusan kurvafontos dolog lebeg, amit juj felháborító és demokratikustalan, hogy rendelettel akarnak helyettesíteni.

Pedig az, hogy mennyire kurvafontos, az a tartalmától függ. Nem attól, hogy Törvény-e vagy rendelet.

Tartalomhoz a forma, Amfora.

sötéthülye.tahóbarom 2013.09.16. 08:52:30

@-JzK-: Hanem akkor miben hiszel te? Jön a végtelenül bölcs és jóságos Vezér bácsi, és miközben mindenről reflexből helyesen dönt, még a buksidat is megsimizi? Szerintem ez jobban hasonlít a mikulásra, mint a demokrácia.

dadogós 2013.09.16. 08:52:52

Tiszta gáz, hogy a nejem kő konzervatív családból származik, de tele van a hócipője a fideszes srácok politikájából.
Én meg bal-libes voltam/vagyok meg már az is leszek, de mégis van néhány dolog amiben egyetértek a velük.Azonban a sok mocsokság mellett már eltörpülnek a jó dolgok!! Trafikmutyi, a közmédia telejes eltorzítása, 10 milliárdos stadion építések a botlábúaknak , stb.
A nemzetközi tekintélyünk nulla, jelentős hatalom politikusa már nemigen hívja a fiúkat, de ide se jön senki!! (Brazilia az keleti nyitás!)
Itt valami nincs rendben! Azt ne mondja nekem senki!
Kövér "Úr" is jobb ha csendben maradna. Házelnök létére folymatosan politizál, holott pártok felett kellene állnia.
.......
Végül:ennek a rendszernek az objektív értékelése 5-10 év múlva lehetséges.A következmények akkor lesznek kézzelfoghatóak. Sajnos a ma 3 és 6 éves gyermekeim még nagyobbat fognak szívni mint mi.

sötéthülye.tahóbarom 2013.09.16. 08:55:25

@pucros: Az egy valós probléma, hogy a magyar parlament minden szirszart tövényben próbál szabályozni, és ezen tényleg jó lenne változtatni. Erre a problémára egy tökéletesen rossz megoldás a rendeleti kormányzás. A jobb megoldás az lenne, hogy az állam eleve ne akarjon olyasmibe belepofázni, amit polgári önszerveződés (többek között, de nem kizárólag az ún. piac) is meg tud oldani.

Igényes 2013.09.16. 08:56:54

@sötéthülye.tahóbarom: "A jobb megoldás az lenne, hogy az állam eleve ne akarjon olyasmibe belepofázni, amit polgári önszerveződés"

Esetleg naponta ne kérjen bocsánatot azért, mert létezik? :)

SemBoga 2013.09.16. 08:57:00

@pucros:

"Emberek, nem arról van szó, hogy nem kellene minden kis szirszart törvényben rögzítenie a parlamentnek, mert akkor túl sok lesz a melója és nem ér rá még a kormányt is ellenőrizni?"

jaj, szegény képviselők, dolgozniuk kell... már miért ne tudnák ellenőrizni a kormányt? most is ezt teszik

Blogger Géza 2013.09.16. 08:57:00

@Knorr: Jaj, ne legyél már ennyire demagóg, nem azt mondta, hogy ezentúl csak rendelet legyen, hanem szűkítsék azoknak az apró-cseprő részletszabályoknak a körét, amit a parlamentnek kell megvitatnia.

Igényes 2013.09.16. 08:58:13

Azon gondolkodom, hogy a poszt közben eszembe jutott valami vicc, de elfelejtettem. Másnak semmi?

Blogger Géza 2013.09.16. 08:58:42

@SemBoga: Ez egyszerűen nem igaz, mivel egy héten az idő döntő többsége elmegy a törvények megszavazgatására (és ez még így is kevés, gyakran rendkívüli üléseket iktatnak be), nem túl sok idő jut politikai vitanapra, interpellációkra, kérdésekre, általánosabb jellegű vitákra.

Knorr 2013.09.16. 08:59:47

@pucros:

"Emberek, nem arról van szó, hogy nem kellene minden kis szirszart törvényben rögzítenie a parlamentnek, mert akkor túl sok lesz a melója és nem ér rá még a kormányt is ellenőrizni?"

nem. arról van szó hogy kövérnek (fidesznek) nincs kedve szarakodni a demokráciával, parlamenttel. A kormány fosná ellenőrzés nélkül a rendeleteket oszt jó napot.

Egyébként a fidesz betegsége az hogy folyton bele akar pofázni az emberek életébe, ezért van ilyen rohadt sok törvény.

panelburzsuj 2013.09.16. 09:00:24

@sötéthülye.tahóbarom:

Na de nem pofáhat bele, akkor honnan lesz zsebpénze?

Persze ki kellene egyszer próbálni, hogy közadakozásból (polgári önszerveződéssel) mennyi jönne össze mondjuk a mindenkori kormányfrakció üzemeltetésére.

A hívek tartsák el az egyházaikat! - jeligére.

panelburzsuj 2013.09.16. 09:04:44

@Igényes:

Viszketett az állam.

De önszerveződve megvakartam.

2013.09.16. 09:04:46

@Blogger Géza: Az is hülyeség, hisz nem lehet káros következmények nélkül naponta rendeletekkel jobbra-balra terelgetni a társadalmat. Gondolj csak arra (egyszerű példa): mi lenne, ha minden személyi sérüléses baleset után változna a KRESZ? Megfelelő, időtálló törvényeket kell alkotni, és a polgárok majd alkalmazkodnak a mindennapok kihívásaira. Felnőttek vagyunk (legalábbis egy részünk).

sötéthülye.tahóbarom 2013.09.16. 09:05:31

@panelburzsuj: Hehe, ez már csak azért is érdekes lenne, mert akkor a kormány megpróbálna elsősorban a fizetőképeseknek (a jelenlegi adófizetőknek) játszani, nem pedig a segélyből élőknek meg nyugdíjasoknak. Egészen bizarr élmény lenne.

2013.09.16. 09:05:43

@-JzK-: Rendben van, csinálok egy jó kis diktatúrát, majd gyere oda alattvalónak. Élvezni fogod, garantálom.

Knorr 2013.09.16. 09:05:54

@Blogger Géza:

"Jaj, ne legyél már ennyire demagóg, nem azt mondta, hogy ezentúl csak rendelet legyen, hanem szűkítsék azoknak az apró-cseprő részletszabályoknak a körét, amit a parlamentnek kell megvitatnia"

Egy demokráciában minden törvényt a parlament vitat és hoz meg. Apró cseprő részletszabályok a kormányrendelet körébe tartoznak amelyeknek meghozására törvények (azaz a parlament) ad felhatalmazást.

Blogger Géza 2013.09.16. 09:08:02

@fagyospityóka: Na most jó nagy öngólt lőttél, mert a KRESZ az bizony egy rendelet, és nem egy törvény, mégis elvagyunk vele. És sokkal állandóbb, mint pl. az adótörvények.

2013.09.16. 09:09:25

@sötéthülye.tahóbarom: Igen, itt van a kutya elásva.

Knorr 2013.09.16. 09:09:33

@Blogger Géza:

"Ez egyszerűen nem igaz, mivel egy héten az idő döntő többsége elmegy a törvények megszavazgatására (és ez még így is kevés, gyakran rendkívüli üléseket iktatnak be), nem túl sok idő jut politikai vitanapra, interpellációkra, kérdésekre, általánosabb jellegű vitákra. "

Idő azért nem jut, mert a Fidesz nem is akar erre időt szánni. A vitát, interpellációkat, ellenőrzést ott kerülik ki ahol tudják. A demokrácia megcsúfolása amit művelnek.

Egyéni képviselői indítványokkal gáncsolják a társadalmi egyeztetést, ill. bevezették hogy a törvényt az utolsó pillanatban teljesen át lehet írni vita nélkül és megszavaztatni.

2013.09.16. 09:10:19

@Igényes: Dehogynem, hiszen a mi pénzünkből teszi.

2013.09.16. 09:11:38

@Blogger Géza: Látom, szövegértési gondjaid vannak. Mi itt az öngól? Nem arról an szó hogy rendelet, hanem arról, hogy nem változtatgatják minden baleset után.

dadogós 2013.09.16. 09:12:04

Nyilvánvaló, hogy a Vezér új rendszerben gondolkodik, merőben új a demokrácia felfogása is. A jogszabályalkotás alapköve ennek az új rendszernek.Kár, hogy ha elkurja a Vezér új rendszer mi baszunka rá 10 millióan oszt jónapot?

panelburzsuj 2013.09.16. 09:12:50

@sötéthülye.tahóbarom:

Szerintem semmi gyakorlati akadálya sincs annak, hogy a parlamenti képviselők kapjanak egy közmunkabért - (akár a prémium hatvanezret, ne kukacoskodjunk) - és a többit kalapolják össze.

Visszavezetődnének a munka világába.

Szelid sunmalac 2013.09.16. 09:16:09

@Igényes: De igen! Egyszer egy igen okos ismerosom azt mondta, egy jol mukodo orszagban az atlagember nem tud ot politikusnal tobbet nev szerint felsorolni (nem magyar az illeto). Es teljes mertekben igaza van! Ugyanis egy jol mukodo orszagban a politikus az emberekert van. Azert dolgozik, hogy a tobbieknek konnyebb legyen az elete. Lathatatlanul, a hatterbol segiti oket, tehat nincs szukseg ra, hogy ismerjek oket. Gondolj csak bele. Egy jol mukodo gepezetnel kurvara nem erdekel mitol megy es hogyan (hacsak nem vagy mernok, vagy hobbiszerelo), egesz addig, amig el nem romlik. Akkor kezded el megtanulni, es minden reszet figyelni. Ha minden egyes nap nezned kell minden ugy mukodik-e, ahogy kell, es minden nap allitanod kell rajta, akkor baszom szar geped van, es inkabb dobd ki a picsaba!

Netuddki. 2013.09.16. 09:27:35

Sajnos a poszt legnagyobb hibája, hogy hamis feltételezés alapján próbálja az érintettek büntetőjogi felelősségét kisebbíteni. Ugyanis a nagy kérdés leegyszerűsítve az, hogy a csaló valójában tisztában van-e azzal, hogy becsapja és megkárosítja az áldozatait. A válasz is nagyon egyszerű, persze.
Az meg a minimum, hogy "ezek" az "urak" tudják, hogy tudjuk csak színjátékot játszanak nekünk a javainkért. A "király meztelen" és előbb utóbb megkapják megérdemelt büntetésüket...

Knorr 2013.09.16. 09:30:18

@kovi1970: egyetértek. Nagyon jól tudják az urak, hogy mi fán terem a sajtószabadság, csak szarnak bele. Gyakorlatilag felmentes azt magyarázni, hogy ezek tényleg ennyire hülyék.

Nem. Nem hülyék, hanem gazemberek.

Netuddki. 2013.09.16. 09:34:59

Szóval a posztolónak ne tessék már ennyire naivnak lenni!
Amikor például (állítólag) az orbán vője a felcsuti néni másfél hektárját 20 ezer forintért meg akarta venni a néninek azt beadva, hogy 40cm széles csíkról van szó. Kérdem én, vajon nem volt tisztában az illető, hogy a nénit át akarja vágni csúnyán a palánkon? Na ne vicceljünk kérem!
Mindezt "rongyos" másfél milkáért! Szerintem nem tudjuk valójában mi is folyik ebben az országban...

panelburzsuj 2013.09.16. 09:35:03

Csudálom, hogy a klasszikust még senki se sütötte el:

Értik - csak nem szeretik.

Szelid sunmalac 2013.09.16. 09:39:58

@kovi1970: Azert itt-ott kibukik. Pl. amikor milliomos foldtulajdonos politikusok ellopjak egyszeru pasztorok birkaszarat!

Blogger Géza 2013.09.16. 09:42:16

@Knorr: Ugyanarról beszélünk, rohanni kell, mert sok a megszavazandó jogszabály. Nincs elég idő minden részletszabályról vitatkozni.

SemBoga 2013.09.16. 09:43:29

@Blogger Géza: nem azért szoktak rendkívüli ülést beiktatni, mert kevés volt az idő, hanem mert korábbi törvényi kötelezettséget benéznek és kifutnának az időből, ha nem soron kívül foglalkoznának vele

mint például a tanárok bérével kapcsolatban azért kellet rendkívüli ülés, hogy a törvénybe iktatott emelést le tudják csökkenteni

a parlament már most is el tudná látni a hivatkozott feladatát, ha akarná

ha nem tudják ezek a képviselők megoldani, akkor mondjanak le és húzzanak el a francba

Blogger Géza 2013.09.16. 09:44:32

@fagyospityóka: Ajjaj, te butább vagy mint hittem. a vita arról szól, hogy mi legyen törvényben, és mi rendeletben szabályozva, megy a hiszti, hogy jujj, több lesz a rendelet, erre lősz egy hatalmas öngólt egy jogszabállyal, ami már most is rendelet...

Netuddki. 2013.09.16. 09:44:52

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Hát igen! Azért ezekből az esetekből, és abból ki kinek a haverja, ki kihez dörgölőzik, ki kinek nézi el a stiklijeit le lehet vonni, hogy a háttérben sokkal, de sokkal nagyobb mutyik és tolvajlások mehetnek...

panelburzsuj 2013.09.16. 09:45:45

@Blogger Géza:

És mi az az Első Mozgató, ami ezt a rohannikellt generálja?

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.09.16. 09:47:38

@Blogger Géza: "Nincs elég idő minden részletszabályról vitatkozni."

eznem ido, hanem kotelesseg kerdese. kotelesek minden reszletet megvitatni. nincs kibuvo. a cel nem szentesiti az eszkozt.

SemBoga 2013.09.16. 09:47:51

@Blogger Géza: egyébként miért is kell ennyi törvényt megszavazni?

Acsabi44 2013.09.16. 09:48:48

Jót írsz, de a stílusod nagyon darabos, nem volt egyszerű végigolvasni

Knorr 2013.09.16. 09:53:03

@Blogger Géza:

"a vita arról szól, hogy mi legyen törvényben, és mi rendeletben szabályozva,"

nem, a vita arról szól, hogy legyen-e demokrácia.

"Azt tartanám normálisnak, függetlenül attól, hogy a következő ciklusokban milyen kormányok lesznek, ha a parlament csak a legalapvetőbb garanciális szabályok megalkotására tartana igényt, és adna egy felhatalmazást négy éven keresztül a kormánynak"

= kövér lefokozná a parlamentet alkotmánybíróságnak, a kormányból pedig parlamentet csinálna.

komplett elmebaj.

ja és azzal magyarázza hogy elmúlt a veszély a diktatúráktól. Most amikor minden demokratikus intézményt elfoglaltak 2/3-al 9 évre, a parlamenti ellenőrzést megkerülve hozzák a törvényeket. Átírják az alkotmányt ha nem tetszik az AB döntése.

Szóval.

Elmúlt.

A veszély.

Hogy diktatúra legyen.

Aha.

...

Netuddki. 2013.09.16. 09:58:08

@Blogger Géza: Te még a fidesztrollok értelmesebbje vagy. Próbálsz érvelni.
Csak szólok, hogy azzal nagyon is tisztában vagyunk mire megy ki a játék. Az orbánéknak nagyon kényelmetlen, hogy a hülyeségeiket előbb be kell nyújtani, aztán a fideszdroid képviselők gondolkodás nélkül megszavazzák. Persze van amelyik "képviselő" gondolkodik, de az átlagon felüli életszínvonalért cserébe nem kockáztatja, hogy szembemegy az orbán bandával. Szóval ez nemcsak kényelmetlen, hanem kínos is. Valójában ez az igazi ok. Szóval neked is csak azt mondhatom, tudjátok csak, hogy tudjuk.
Mellesleg amit műveltek az nemcsak súrolja a bűncselekmény határát, hanem sajna az is...

panelburzsuj 2013.09.16. 09:58:32

@Acsabi44:

Félúton én is a feladást fontolgattam.

És bár valahová a szöveg második felének mélyére oda lehet képzelni, hogy ez a "diverzitásirtás" miért is veszélyes magukra az elkövetőkre is - (azaz: mit is nem értenek) - azért "a tézis kimondása" valahogy csak elsikkadt a nagy gépelhetnékben.

Netuddki. 2013.09.16. 10:00:28

@Knorr: Ó a kötéljanira meg kár a szót vesztegetni. Az, hogy böffent egyet már megszoktuk, mindez figyelemelterelés. A kérdés, miről?

7esbusz 2013.09.16. 10:09:21

Kár, hogy '49-ben nem volt internet. Hány emberke védte volna Rákosi pajtás és haverjai ténykedését, hogy az nem is úgy van, ő csak a legjobbat akarja nemzetünknek, a pufajkás géppisztolyos srácok a az ajtó előtt csak a szükséges rossz. És egyébként is, jobb lesz az úgy, nehogy már a burzsuj kapitalista reakciósok kezében legyenek a dolgok... minek ez a több párt rendszer, csak akadályozza az érdemi munkát... Ja és mocskos imperialista nyugat...
Szóval a történelem megint ismétli magát új kabátban, kicsit szolidabban, már nem kellenek fegyverek, elég a "kérjük szépen adja vissza" némi ilyen-olyan egyéb ráhatással...

panelburzsuj 2013.09.16. 10:12:17

@Knorr:

Mér, te látsz esély arra, hogy itt hipp-hopp egyszercsak egy másik diktatúra legyen?

Kövér meg többesszámot mondott: elmúlt a diktatúrák veszélye.

Hát nem mondott igazságot?

Jó-jó: pár szeletét talán nem bontotta ki teljesen - de hát miért legyenek ők különbek a komenistáknál, ha a magyaroknak így is elég cukik?

Netuddki. 2013.09.16. 10:24:50

@panelburzsuj: Sajna itt diktatúra vagyon. Alkotmányos diktatúra. Miért?
1. Itt az van amit az orbán és szűk haveri köre kitalál.
2. Magasról szarnak mások véleményére.
3. A fideszes droidsereggel a parlamentben bármnit megszavaztatnak. Mindezt a saját képviselőiknél zsarolással, megfélemlítéssel érik el.

Méghogy nincs itt diktatúra...

panelburzsuj 2013.09.16. 10:31:25

@kovi1970:

Koncentrálj: és látod egy MÁSIK diktatúra veszélyét?

egyetmondok 2013.09.16. 10:44:14

A centrális erőtér közjogi értelemben nincsen még készen. A választások óta folyik a gondolkodás a fideszben,hogy általában véve mi történjen az államhatalmi ágakkal. Kövér most hangosan gondolkodott egyet.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.16. 10:55:51

Nagyon jó írás, én is ugyanezt gondolom - helyettem is leírtad ezt.

Blogger Géza 2013.09.16. 10:59:25

@kovi1970: :D Ha bűncselekményt észlelsz, tegyél feljelentést!

Blogger Géza 2013.09.16. 11:00:33

@SemBoga: Pont ez a kérdés, nem lehetne-e inkább több rendeletet, amivel nem terhelik túl a parlementet...

2013.09.16. 11:12:56

@Blogger Géza: te most sem értesz engem. Nem is baj drukkolj a narancsnak!

2013.09.16. 11:17:01

@Blogger Géza: Megsajnáltalk, úgyhogy elmagyarázom: a rendeleti kormányzással az az alapvető probléma, hogy a kormány mindenféle azonnali, megelőző ellenőrzés nélkül kilóra tudja hozni/változtatni a jogszabályokat. Hát nem ezt hívják jobgiztonságnak.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.16. 11:19:08

Elhangzott már párszor a világtörténelemben, hogy "nincs szükség a parlamentre"... Mindig oan klassz dolgok jöttek utána...

Blogger Géza 2013.09.16. 11:28:49

@fagyospityóka: Kérdés, hogy ez probléma, vagy előrelépés. Ha a kormány meg akar változtatni egy jogszabályt, ez eddig sem volt probléma. De az elmúlt 23 év alapján úgy néz ki, hogy ez a rendszer a túl sok törvénnyel túlterheli a parlamentet.

Silent Bob 2013.09.16. 11:29:03

@Blogger Géza: Az ilyen témáknál mindig érdemes elgondolkodni (és nem hazudni magadnak) hogy akkor is támogatnád-e, ha Gyurcsány lenne hatalmon és ő javasolná.

meszena 2013.09.16. 11:34:06

@Blogger Géza: Valóban, miért ne lehetne mindezt racionális megfontolás alapján megtenni? Erre nem kedvez a mai belpolitikai helyzet, de mikor kedvezett?
A szerencsés az lenne, ha néhány kérdésben azért sikerülne konszenzust kialakítani a parlamenti pártoknak. Erre ma nem sok esély van. De... 2014 után esetleg hajlandók újragondolni, hogy változtassanak az eddigi gyakorlaton, és ne az állandó kampányról (amit a másik mond az csak rossz lehet, sőt a rivális maga a megtestesült gonosz) szóljon a közélet, hanem valami együttműködésről is. HA ezt egy ilyen kezdeményezésnek tekintenénk, akkor gyorsan kiderült, hogy most az ellenzék nem vevő rá.

meszena 2013.09.16. 11:36:47

@Silent Bob: Igen, ezekben a kérdésekben csak így van értelme gondolkodni! De rá tudnánk-e venni a pártokat, hogy végre szóba álljanak egymással? Vagy pont a fanatikus rajongóik miatt nem tehetik meg?
Álmodozzunk! :)
Az ellenzék értelmes ötletekkel áll elő, és a kormánypártok komolyan veszik (megfontolják) a javaslatot.
Jó, felébredünk :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.16. 11:40:51

@Silent Bob:
"Az ilyen témáknál mindig érdemes elgondolkodni (és nem hazudni magadnak) hogy akkor is támogatnád-e, ha Gyurcsány lenne hatalmon és ő javasolná. "

Igen, valójában minden egyes problémánál ez lenne a legüdvösebb módszer: belegondolni abba, hogy mi történne, és mi lenne az én véleményem, ha a MÁSIK OLDAL javasolná/tenné meg ezt...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.16. 11:42:52

De a magyar "demokrácia" rákfenéje az, hogy ilyesmibe sose gondol bele senki...

ds3 2013.09.16. 11:51:11

@-JzK-: Ha tényleg "nácifasiszta" vagy, márpedig a link alapján ez nem vitás, akkor miért zavar, hogy annak tartanak?

Hertelendi 2013.09.16. 11:53:27

@Blogger Géza: "Ha bűncselekményt észlelsz, tegyél feljelentést!"
Jaj de jó duma! És majd a jó kis fideszes ügyészség, rendőrség nyomozni kezd és egyszer csak kopognak orbán és simicska ajtaján és már viszik is őket. Handó Tünde féle bíróság meg jól el is ítéli őket.
Vicces gyerek vagy te Gejza!:))))

ds3 2013.09.16. 12:02:42

@Hoppácska: Csatlakozom.

Még azt hozzátenném, hogy kishazánkban a kategóriák is furcsák kissé. "Jobb" oldalról Rákosit idéző államosítások, kozpontosítások és cenzúrát látunk, miközben korábban "bal"-ról fújt a legvadabb szabadpiaci kapitalizmus szele.

felcsutisuttyo 2013.09.16. 12:25:19

Kövér nagyon jól érti, hogy a NÉP már nem hisz nekik, tudja a NÉP , hogy rohadt, büdös, csaló , korrupt tolvaj társaság a Fidesz Banda.
Tessék a mai adalék:

"32 milliárdot nyert a Közgép-konzorcium
Egy 4 milliárdos pályázatot elbukott, az M4-es autópályánál viszont képbe jött a Fideszhez közel álló vállalat. Az MTI csak az előbbiről számolt be.(mert az MTI a fizetett Nemzeti Csalók hangszórója)

2013.09.16. 12:31:56

@Blogger Géza: Az egyik vélemény szerint előrelépés, a másik szerint probléma (többek között én képviselem az utóbbit). Miért képviselem én az utóbbit? Véleményem szerint
1. Az emberek hajlamosak (nem feltétlenül rosszhiszeműen) visszaélni a rájuk ruházott hatalommal. Ezért a hatalmukat korlátozni, másokkal megosztani kell. Ennek egyik módja az, hogy a fontos jogszabályokat az ellenzék jelenlétében (vagy e jelenlét lehetősége mellett) szavazzák meg. De ez még ömnagában nem elég.
2. A kormányben csak a kormánykoalició képviselői ülnek, a kormányülések kevés nyilvánosságot kapnak, ezért a rendeletalkotás kevésbé "látható", mint a parlamentben folyó törvényalkotás.
3. A rendeletek tervezteit zárt körben (kormánytagok) osztják ki. A törvénytervezeteket az ellenzék képviselői, sőt a széles nyilvánosság is megismerheti, és reagálhat rá.
4. Az alkotány szerint felelős miniszterelnökünk van, aki főnöke a minisztereknek, bármelyiket leválthatja a parlament hozzájárulása nélkül. Ha valamelyik miniszter nem támogat egy rendeletet, a miniszterelnök könnyen lecserélheti. Így a rendeletalkotásban a miniszterelnök akarata korlátlanul érvényesülhet.

A rendeleti kormányzást is lehetne jól csinálni, de Magyarország még nem tart ott, sem intézményi berendezkedésben, politikai kultúrában.

Blogger Géza 2013.09.16. 12:45:22

@fagyospityóka: Ennyi erővel akkor holnaptól szüntessük meg a rendeleteket ezek miatt a "borzalmas veszélyek" miatt. Osztán mégis minden demokráciában vannak rendeletek.

2013.09.16. 13:00:24

@Blogger Géza: A mostani rendeleteket a kormány vagy valamelyik miniszter egy konkrét törvényben foglalt konkrét meghatalmazás alapján hozza. Alább egy példa az ÁFA törvényből:
260. § (1) 339 Az adópolitikáért felelős miniszter felhatalmazást kap arra, hogy rendeletben állapítsa meg
a) 340 az adó-visszatéríttetési jog gyakorlásához fűződő, a [...] utólagos adóvisszatérítés egyes eljárási szabályait;
b) a Közösség más tagállamában [...] vonatkozó adó-visszatéríttetési kérelem kötelező adattartalmát, formátumát és kitöltésének módját, továbbá [...];
c) 341 a számla és a nyugta kiállításának módjára vonatkozó szabályokat, ideértve [...],
d) 342 a számla és a nyugta adóigazgatási azonosítására vonatkozó szabályokat,
[...]

A FIDESZ mást akar: törvények helyett hozni rendeleteket.

Ey jogállamban a jogszabályoknak szigorú hierarchiája van, és minél magasabban van egy jogszabályfajta ebben a hierarchiában, annál "erősebb" és annál nagyobb "nyilvánosság" kell elfogadásához, módosításához vagy hatályon kívül helyezéséhez.

SemBoga 2013.09.16. 13:09:26

@Blogger Géza: nem értetted meg, mire céloztam a miért van ennyi törvényszavazással

arra, hogy nem lehetne már végre összerakni egy működő országot? ha folyamatosan ennyi törvényt kell megszavazni, akkor ott valami nagyon nem stimmel

Blogger Géza 2013.09.16. 13:17:06

@SemBoga: Akkor ez az ország 23 éve nem stimmel. Amúgy szerintem ez nem fog változni, mert a világ egyre gyorsabban változik, és nekünk is alkalmazkodni kell, sok tekintetben gyorsan változik a jogfelfogás, plusz egyre többen akarnak belepofázni a magyar törvényhozásba (AB, Európa Parlament, Európai Parlament, Európai Bizottság, Velencei Bizottság, NGO-k stb-stb...) No meg ha a nép állandóan az ellenzékre szavaz, akkor alapból 4 év újraátírás jön.

randomuser1 2013.09.16. 16:31:45

erős elnöki demokrácia, az köll ide, na, nem ilyen nyugatos libsi parlamenti vacak

Igényes 2013.09.16. 18:19:50

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Egy jól működő országban az átlagember hülye, mint a segg. Sőt, itt is.
Csak nézd meg a kommenteket. Pláne meg a posztokat.

Igényes 2013.09.16. 18:23:23

@Knorr: "nem, a vita arról szól, hogy legyen-e demokrácia."

Szerintem ne legyen. A demokrácia felelősen gondolkodó, felnőtt, értelmes, jogszabálykövető, a saját és mások jogaival tisztában lévő, és azokat tiszteletben is tartó embereknek való.
Ezt a magyar nép egészéről nem lehet elmondani.
Az ellenzékről meg különösen nem.

Majd 20 év múlva. Talán.
süti beállítások módosítása