Álszentfazék

A STÍLUS MAGA A RENDSZER
1 fazék leves + 1 csepp trágyalé = 1 fazék trágyalé

Friss topikok

  • Androsz: "A társadalom nem NER-es fele (fele?) éppen azon van megdöbbenve, hogy kirúgták a főmeteorológusok... (2022.08.26. 14:22) Schrödinger viharvert macskája
  • Álszentfazék: @mojoking77: Nem kéne ezt!! Ez a szó szerinti értelmezés gonosz csapdája. @ember100 mondása jószá... (2014.08.18. 16:50) Nem rejtély, Rejtő!
  • Igényes: @Knorr: "nem, a vita arról szól, hogy legyen-e demokrácia." Szerintem ne legyen. A demokrácia fel... (2013.09.16. 18:23) Nem érti
  • Álszentfazék: @nandras01: valóban ez a magyar valóság, de nem hiszem, hogy szorosan kötődne ahhoz, amit az "unor... (2013.08.31. 14:51) Nyolcadik utas: a benzinkutas
  • Asidotus: A poszt most vastagon mellélőtt. Fiatalok egy jelentős részénél életvitelszerű a lógás, az iskola,... (2013.07.23. 15:07) Lógni fog!

Lehet, hogy a KÖZGÉP a legjobb?

2012.08.10. 16:12 Álszentfazék

Olvasom, hogy a mikrovállalkozásoknak szánt – zömében uniós – források közvetítésének zsíros üzletét jelentős részben „kormánypárti kötődésű” (de szépen van ez mondva! mennyivel jobban hangzik, mint a „csókos”, „hátszeles”, netalán az elcsépelt „haver” jelzők!)  kapcsolatokkal bíró cégek nyerték. (Különösen pikáns, hogy a „kormánypárti kötődésű kapcsolatok” között van Papcsák Ferenc egykori elszámoltató is. Neki legalább lesz rutinja a következő elszámoltatásnál. Az asztal ismerős lesz, csak a másik oldalán fog ülni.)

Megyek szépen visszafelé a hivatkozásokon, el is jutok  a forrásig, amiből megtudom, hogy kik ezek a kötődők, mit is csinálnak majd és mennyiért. Mindössze arról nem találok egy betűt sem, hogy hogyan kerültek oda, ahol vannak. Milyen eljárás végén választódtak ők ki, mint a legjelesebb forrásközvetítők? Ha a végeredmény nem megfelelő, akkor hol a hiba? Ha megsértették az eljárás szabályait, akkor kik és mivel? Ha rossz az eljárás, akkor hol és mennyiben? Hogyan lehetne kijavítani, kivédeni a visszaéléseket? Lehet, hogy ezek a kérdések csak engem érdekelnek?

Jelen állás szerint az is lehet, hogy ül valahol egy félhomályos irodában  a köznek az ő szolgája, előtte a  honi forrásközvetítők  hiteles nyilvántartása és a válogatásnál ő a saját preferenciáit érvényesíti. Esetleg behunyt szemmel bökdös a papíron, így remélve megtalálni a feladatra legalkalmasabbakat. Lehet, hogy tájékozódását elősegítendő a kormánypárti kötődésű forrásközvetítők neve mellett szmájli van, az ellenzéki kötődésűek mellett akasztófa. De az is lehet, hogy egy tökéletesen felkészült, az adott területen fölényesen tájékozott pénzügyi Cato maximálisan lelkiismeretes, a közjót mindenek fölé helyező döntésének eredményét fikázzuk mi szenetek. Nem tudjuk. Még csak a halovány erőlködésnek sincs semmi nyoma, hogy ezekre a kérdésekre választ kapjunk. Még csak annyi sincs odaírva, hogy X. Y. minisztériumi halljakend írásban elküldött kérdéseinkre lapzártánkig nem reagált.

Arról meg aztán főleg nincs egy szó sem, hogy – akár a távoli jövőben is – mitől lesz ez a válogatás jobb. A következő érában is marad ugyanez az eljárás és majd az akkori kormány kötődései kapnak koncot? Esetleg a nemzeti megbékélés jegyében újraélesztik a 70/30-as szabályt? Egyikkel sem leszünk beljebb. Esetleg ugyanez a közszolga – pontosan a székében ülő új, hiszen a mostanit ki fogják rúgni, na nem azért mert rosszul döntött, hanem mert kell a széke – fogja ismét érvényesíteni a saját személyes preferenciáit?

A tévedések elkerülése végett, a sajtónak természetesen nem az a dolga, hogy a problémáinkra megoldási javaslatokat dolgozzon ki. Sőt, az sem a dolga, hogy ezeket a problémákat feltárja. Az a dolga, hogy kielégítse a köz érdeklődését. Persze, ha a köz számos tagja sűrűn és erőteljesen adna hangot a fentihez hasonló kérdések iránti olthatatlan kíváncsiságának, akkor – a dolgok természeténél fogva – idővel lenne olyan sajtó, amelyik megpróbálná ezt a kíváncsiságot kielégíteni. Esetleg teret adna a különböző megoldási javaslatok alapos és érdemi bemutatásának, mely bemutatásokat rendkívüli módon szomjúhozná a hozzáértő, dolgozó nép, hogy ezek ismeretében hozza meg az ő felelős döntését, mikor majd arra kerül a sor.

Mindezek hiányában a hozzáértő, dolgozó népnek marad a szomorú végeredmény bús szemlélése, a rinyálás és a vádaskodás. Mert hiába érzi a hozzáértő, dolgozó nép, hogy itt számos sötét és büdös dologok történnek (úgy kormány, mint ellenzéki kötődéssel), ha nevesíteni próbálja, ennyi információ birtokában az csak vádaskodás. Mert ki tudja, lehet, hogy a KÖZGÉP azért nyer minden pályázaton, mert ő a legjobb. Maximálisan a köz érdekében munkálkodik, ezért hívják köz gépnek. Egyébként magán gép lenne. Esetleg az is. Talán. Ennyit tudunk.

148 komment · 6 trackback

Címkék: megmondás így látom én

A bejegyzés trackback címe:

https://alszentfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr774705706

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tényleg létezik egy harmadik pólus? 2012.08.11. 12:29:27

Érdeklődéssel olvastuk az elmúlt hetekben a Milla blogon Csigó Péter új pólus kialakulásáról szóló posztjait. Bár a hozzászólásokban sokan megjegyezték, hogy kicsit erőltetett és „túlelemzett” az elmélet, a Nívó blog szerzői is találtak benne számtalan...

Trackback: Óriási razzia Ozorán - az elmúlt tíz évben mással voltak elfoglalva a rendőrök? 2012.08.11. 12:25:20

Megdöbbenéssel olvastam a fantasztikusnak beállított akcióról a híreket. Felkutattak, felderítettek, felgöngyölítettek, szuperül működött minden. Négy főt őrizetbe vett, 39 főt előállított és kábítószergyanús anyagokat, valamint kábítószer adagolásához...

Trackback: Mit keres TGM a HVG-ben? 2012.08.11. 12:23:58

Szezonja van a balközép basztatásának, bárkik is legyenek azok, Tamás Gáspár Miklós például ki nem maradna belőle. Csak ő tudja, miféle morzsákat vet jutalmul az egykor jónevű filozófusnak a hatalom, ha csatlakozik a pampogókórushoz, amelyben olyan hit...

Trackback: Orbán Viktor halni készül? 2012.08.11. 12:20:46

A megözvegyült Anikó asszony jólétét biztosítaná a törvénymódosító javaslat, amelyet Lázár János terjesztett be képviselői önálló indítvány formájában augusztus 10-én. Az indítványban az áll, hogy amennyiben a miniszterelnök a hivatali ideje alatt elha...

Trackback: The Public Machine 2012.08.10. 22:53:38

Nagyjából a parlamenti ciklus fele telt el, ilyenkor érdemes félidős számvetést tartani. A napi történésektől, aktuális vitáktól hátrébb lépve összerakni egy képet: merre is tartunk. Megkísérlek én is felállítani egy ilyen képet, amelynek egyetlen krit...

Trackback: The Public Machine 2012.08.10. 22:53:31

Nagyjából a parlamenti ciklus fele telt el, ilyenkor érdemes félidős számvetést tartani. A napi történésektől, aktuális vitáktól hátrébb lépve összerakni egy képet: merre is tartunk. Megkísérlek én is felállítani egy ilyen képet, amelynek egyetlen krit...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2012.08.11. 10:01:55

Egyébként kíváncsi lennék arra a (megbízható) forrásra, amely szerint "a KÖZGÉP nyer minden pályázaton." Ez ugyanis hazugság, kb 85%-án nem ő nyert. Az más kérdés, hogy sajtó ált csak arról számol be, mikor nyer, arról meg nem, amikor más nyer, így manipulálva a közvéleményt.

-HVC- 2012.08.11. 10:06:10

@Blogger Géza: Az egyébként rendben van ugye, hogy véletlenül Simicska, Viktorunk barátja a Közgép tulaja? Kicsit sem gyanús? Még csak kósza gondolatokat sem ébreszt benned? (Ha nem: Hát ilyen tisztának ismered te Magyarországot? Hol éltél eddig, mond?)

ob.szerver 2012.08.11. 10:06:22

@Marós:

"Én hozzáteszem, mint egykori Vegyépszer-es..."

Csak kétfajta ember védheti azt az intézményesített, államilag szervezett, és a legfelsőbb helyekről koordinált korrupciót ami mind az első, mind a második orbánrezsimet jellemezte/jellemzi:

1. A fideszvallás lakájmédián vegetáló agyhalott zombiai.

2. Aki anyagilag érdekelt benne.

Te az utóbbiba tartozol. Teljesen legitim és észszerű magatartásnak tartom azt, ha valaki a zsebe alapján foglal állást, és ezzel semmi gondom nincs. De ettől még teljesen hiteltelen maradsz, különösen azért, mert védeni próbálsz valamit, ami védhetetlen.

Ultracivil 2012.08.11. 10:08:28

@-HVC-:
Igen igazad van! De már a "politikusz telhetetlenusz" vírus felélte a gazdaszervezetét.
Magyarország a vegetáltatása végét járja!
Akkor majd ezek egymást eszik?
Kicsit gondolkodni kellene a tartós rablás lehetőségében is, nem csak a 4 évenként prompt lenyúlásokban.

Ébresztő!! Fidesz/MSZP/SZDSZ/MDF/KISGAZDA/NAGYGAZDAJobbik/Balbik/ stb.. egy kicsit forgassatok vissza is, hogy tovább élősködhessetek!!

Marós 2012.08.11. 10:13:17

@esef:

Km-szelvényt kérek!

-HVC- 2012.08.11. 10:13:28

@Ultracivil:

"egy kicsit forgassatok vissza is, hogy tovább élősködhessetek!! "

Most mondanám, hogy ne adj ezeknek ötleteket, de amúgy sincsenek azon a szellemi szinten, hogy kívülről jövő ötleteket fontoljanak meg.

Másrészről ez csak késleltetné az egyszer bekövetkező full-reset-et, így meghosszabbítaná az ország agonizálását.

Marós 2012.08.11. 10:14:33

@ob.szerver:

Személyeskedéseddel nem tudok mit kezdeni!!

Marós 2012.08.11. 10:16:43

@MACISAJT:

a Közgép nemzetközi szinten mikrovállalkozás

-HVC- 2012.08.11. 10:18:53

Engem az is érdekelne, hogy MIBŐL volt Simicskának annyi pénze, hogy a Közgép tulajdonosává váljon.

Ilyen low-level kérdéseket is lehetne egy picit boncolgatni. Ugyanígy, miből lett a Tokaj-felvidék Orbán tulajdona? A miniszterelnöki fizetéséből?
GyF ingatlajait és a többiét is meg lehetne vizsgálni, of course.
(A többi kollégistának is elég durva birtokai vannak...)

Ultracivil 2012.08.11. 10:18:56

@Blogger Géza:

Ja ja igaz !
A papírhajtogató versenyben sem Ők nyertek.
És akkor még nem beszéltem az állami gombaszedő megrendelésekről.

Bizony sok projectet elbukott Lajosunk.
Nem győzőm agyon sajnálni.

global001 2012.08.11. 10:20:17

Normális országban azért van közbeszerzés, hogy az állam faragjon a kiadásain !!!

Abszurdisztánban pedig azért vannak, hogy minden a triplájába vagy még többszörösébe kerüljön!

De miért ne lopjon a Közgép ???
Ameddig vannak fidióták akik még tapsikolnak is hozzá ...

Én úgy vettem észre, hogy a fidimaffia gazdasági vonalát simicska egyengeti, a politikait meg az alcsúti tahó

2012.08.11. 10:21:18

"Neki legalább lesz rutinja a következő elszámoltatásnál. Az asztal ismerős lesz, csak a másik oldalán fog ülni"

Elszámoltattak valakit? Atyavilág, lehet lemaradtam valamiről? Nem számolt be a fókusz mostanában olyanról, hogy egykori politikusokat kúrnak seggbe a csillagban...

Ultracivil 2012.08.11. 10:22:03

@-HVC-:

Gondol már el: Lajos korábban az APEH elnöke volt.
Az már mekkora mulatság!

Hej ha én lehetnék egy szűk 2 évre elnöke az adóhatóságnak.
Tudnék megmozgatni vagyonokat a jó irányba!!

-HVC- 2012.08.11. 10:25:30

@Ultracivil: Azt akartam mondani a fentivel, hogy ha ilyen nyílvánvaló dolgokat nem boncolgatunk, akkor tényleg azt reméljük, hogy egy komplex céges bulit majd felgöngyölítenek a zemberek?

Nekünk Mohács kell.

Marós 2012.08.11. 10:31:04

@ggaborx:

Az autópálya igaz, pénzbe kerül. De van bevétel is belőle bőven. Hosszú távú beruházás. Ennek fejlesztése nemzeti érdek, árbevételt hoz, nem kidobott pénz. Ugyankor munkahelyet is biztosít. Hívd fel a Pályafenntartókat, hányan dolgoznak ott , ezt kérdezd meg.

Míg a pénz szétosztása pazarlás. Én nem járulok hozzá, hogy a pénzemet szétosztogassák, csak úgy.
A rászorultság alapon való támogatást viszont vállalom…
Kétféle ember van.
Az egyik 1 forintból 400-at csinál, a másik 400 forintból 1 forintot..-mondta nekem egy szudáni évfolyamtársam 40 évvel ezelőtt..

Ez ma is érvényes...

durcás 2012.08.11. 10:31:04

@MACISAJT: Tényleg ennyire nem akarod megérteni??

-HVC- 2012.08.11. 10:33:39

@Marós: Viktorunk is abban hisz, hogy csak kétféle ember van:

jó, hazafi - fideszes, barát
gonosz, mihaszna, kommunista, gyurcsányista - ellenség

Marós 2012.08.11. 10:34:10

@Ultracivil:

Most azzal viszont tudsz alkotni, ha kéred a blokkot a piacon...
Sok kicsi , sokra megy ilyen árak mellett...

-HVC- 2012.08.11. 10:37:20

@Ultracivil: Igazad van. Nézd el nekem ezt a pillanatnyi kihagyást, kérlek.

Egy olyan országban, ahol egy 4x évesen nyugdíjazott rendőrből 10 évvel később milliárdos lett... és ez az ember ma a belügyminiszter.
Ott egy ex-APEH-elnökből nyugodtan lehet egy Közgép méretű cég tulaja.

Logikus. Mea culpa.

Marós 2012.08.11. 10:38:04

@-HVC-:
Nem kell azonnal politizálni, ha pénzről van szó

(De ha Feco neked szimpatikusabb, választ őt legközelebb.. Ő biztosan megoldja a gondjaidat…Rá számíthatsz!!)

Marós 2012.08.11. 10:40:19

@-HVC-:

Bocsi, hogy kotty:.
De Feco gyorsabban gazdagodott, csupán 3 x kellett nősülnie 30 -éves koráig, mire megtalálta az igazit.....

Marós 2012.08.11. 10:41:39

@esef:
legközelebb mondjál tutit, kit válasszunk..
megszavazzuk..

Marós 2012.08.11. 10:43:13

@-HVC-:

ok! Csipem Fecot, csak baromi link...
Valószínű, jó sörözöhaver...

-HVC- 2012.08.11. 10:43:21

@Marós: Fecót is vizsgáljuk meg! ÉS Simicskát, Pintért, Orbánt és a társait. OK?

A Fecós választási javaslatodhoz: Orbán azóta ötször olyan cifrákat is mondott, mint anno az Őszödi beszéd... És mégis...

2012.08.11. 10:51:17

@-HVC-: "Ilyen low-level kérdéseket is lehetne egy picit boncolgatni."

Sajnos ilyen kérdésekre soha sem fogunk választ kapni, pedig nagyon egyszerüen rendet lehetne teremteni az ugaron, ha az apehet (pardon NAV) ráuszítanánk az országra, egy egyszerű általános iskolás matematikai feladvánnyal: Számoljuk össze a munkában eltöltött éveket, szorozzuk be az éves átlagkeresetekkel. Ha a kapott eredmény lényegesen kevesebb, mint az alany összes vagyona, máris lehetne átfogó vagyonosodási vizsgálatot indítani, ingó és ingatlan tárgyakat államosítani, és emberünket ketrecbe zárni. Bírósági tárgyalás nélkül.

Marós 2012.08.11. 10:52:30

@-HVC-:

igazd a van! Nekem Fecóval az volt a gondom elsősorban, hogy nem volt számonkérő, állandóan ötletelt... az mszp-s bagázsának nem tudott nemet mondani, valamint a zsaroló baliberálisoknak..
Ők aztán szép lassan kivéreztették Fecót
De szegénykémnek politikai tőkéje sem volt a múltja miatt..
Engem a tettek érdekelnek, semmint a duma..

Marós 2012.08.11. 10:55:22

@global001:

ha van bizonyítékod, ide vele...
De addig csak trafikhírként tudlak kezelni.

Álszentfazék · http://alszentfazek.blog.hu/ 2012.08.11. 11:54:13

@Jankove: nem, senkit. Papcsákot sem fogják, csak a cirkusz lesz, ennek részeként ül majd az asztalnál, ebben a bohóckódásban van már rutinja

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.08.11. 11:57:15

@ggaborx: A te izlésednek is megfelelően lopnak fideszék.

A nyugdíjpénztárakat például úgy lopták el,

hogy közben nem lett semmi.

Úgyhogy örüljél.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.08.11. 12:04:46

@global001: Félázsiában a tahók a sztárok, oszt jónapot !

2llkedő 2012.08.11. 12:08:52

@Dr. simonmondja.: "A te izlésednek is megfelelően lopnak fideszék."

Az úttörő nem lop, csak beszerez!

flippant 2012.08.11. 12:42:26

Az egész egy ártatlan teszkós kiflilopással kezdődött...

Aztán jött a manyup...

Oligarchiák...

Most meg a Közgép-klán..

Mi jöhet még?

nu pagagyí 2012.08.11. 12:46:13

A Közgép annyira jó, hogy nem is engedik külföldön dolgozni, mert nemzetbiztonsági érdeket sértene, ha szupertitkos technológiái külföldi kézre jutnának.

Blogger Géza 2012.08.11. 12:47:09

@-HVC-: Az, hogy te tudod, ki a KÖZGÉP egyik tulajdonosa, csak azért van, mert a Fidesz olyan szabályokat hozott, amelyek alapján ezt nem lehet eltitkolni. Előtte is rengetegen nyertek tendereket, és gőzöd sem volt, ki a végső tulajdonos.

Amikor előző ciklusban nyert, az nem volt gyanús? Ha ma nyer valaki más, az sem? Nem lehet hogy te eleve egy rosszindulatú prekoncepcióval állsz az ügyhöz?

Nem inkább azt kéne nézni, volt-e olcsóbb ajánlat, elvégzi-e a munkát, kifizeti az alvállalkozókat, jogszerűen alkalmmazza-e az embereket, mennyit adózik az országnak, milyen az elkészült műtárgyak minősége? Miért csak a tulajdonosa érdekel? És miért nem érdekel az össze többi nyertes tulajdonosa?

2llkedő 2012.08.11. 13:20:24

@Blogger Géza: "És miért nem érdekel az össze többi nyertes tulajdonosa?"

válasz:
"Az, hogy te tudod, ki a KÖZGÉP egyik tulajdonosa, csak azért van, mert a Fidesz olyan szabályokat hozott, amelyek alapján ezt nem lehet eltitkolni. "

Big-B 2012.08.11. 13:27:23

Nagykanizsán is a közgép csinálja a mélyépítést a kistérségi szennyvízcsatorna-rekonstrukcióban.

Big-B 2012.08.11. 13:32:25

@Blogger Géza: "Az, hogy te tudod, ki a KÖZGÉP egyik tulajdonosa, csak azért van, mert a Fidesz olyan szabályokat hozott, amelyek alapján ezt nem lehet eltitkolni."

Ez az Alaptörvényben valóban így van leírva de senki nem tartotta fontosnak a betartását. Annyira nem, hogy áprilisban az LMP külön törvényjavaslatot is benyújtott majdnem azonos szöveggel.

Hogy a KÖZGÉP-nek ki a tulajdonosa, azt pedig nem a kormányzattól tudjuk, hanem a Népszabadság-tól, akik először írták le a tulajdonosi hátteret.

2llkedő 2012.08.11. 14:07:00

@Blogger Géza: "Az, hogy te tudod, ki a KÖZGÉP egyik tulajdonosa,"

Te tudod kik a többi tulajdonosok? Netántán offshore is van benne?

vajdasagi 2012.08.11. 14:40:38

@ggaborx: Azt mondod: "Ebben az országban a rendszerváltás óta nem volt még olyan formáció, amely a saját és környezete anyagi gyarapítása elé helyezte volna az ország érdekeit. Dumálni mind nagyon tud és a többség áhítattal beszopja a hazugságokat. " Nos, én úgy éreztem, hogy a Bajnai rövid miniszterelnöksége alatt a csókos pajtások meggazdagodása legalábbis nem volt előbbrevaló az
ország érdekeihez képest. A többi kormánynál valóban előbbrevaló volt. Sajnos. És annyi példa van erre, hogy Dunát lehetne rekeszteni velük. Nem is érdemes sorolni őket.

ggaborx 2012.08.11. 18:24:34

@Marós: Márpedig folyamatosan voltak és vannak ebben az országban az autópályák, völgyhidak, 4-es metró, és a különféle stadionok építésénél társadalmilag sokkal fontosabb feladatok is.

Az államháztartási szinten rendelkezésre álló adó- és egyéb bevételeket véleményem szerint hatékonyabban is fel lehetne használni mint, hogy a szokásos érdekcsoportok tagjai vegyék meg ebből a x. villájukat a tengerparton.

ggaborx 2012.08.11. 18:25:59

@Dr. simonmondja.: Ezt kifejthetnéd bővebben, mert nem értem kristálytisztán, hogy véleményed szerint nekem milyen ízlésem van és ahhoz miért is passzol a nyugdíjpénztári vagyon lenyúlása? Gondolsz valamit rólam és már támadsz is a semmire, vagy mi van?

ggaborx 2012.08.11. 18:31:47

@vajdasagi: a bajnai kormány egy olyan célorientált epizód volt a magyar politikai életben, amely szerepe és célja a kezdetektől tökéletesen világos volt minden résztvevő számára. Miután a célját elérte lényegében ment a süllyesztőbe. És ne gondold azt, hogy ennek a célnak bármi közvetlen köze volt az ország fejlődéséhez. A későbbi paktumok elérhetőségét alapozták meg.

Játékszer volt, időszerű tűzoltás.

2llkedő 2012.08.11. 18:34:36

@ggaborx: "És ne gondold azt, hogy ennek a célnak bármi közvetlen köze volt az ország fejlődéséhez. A későbbi paktumok elérhetőségét alapozták meg."

Itten valami ellentmondást vélek felfedezni.

2llkedő 2012.08.11. 18:39:24

@ggaborx: "Márpedig folyamatosan voltak és vannak ebben az országban az autópályák, völgyhidak, 4-es metró, és a különféle stadionok építésénél társadalmilag sokkal fontosabb feladatok is."

Az autópályák és völgyhidak azon túl, hogy bizony társadalmilag fontos (infrastruktúra nélkül nem települ be semmi), bizonyos nemzetközi szerződéseknek is eleget kell tenni.

4-es metróra réges rég szükség lett volna. Budapest túlzsúfolt a felszínen.

A stadionok viszont ténylegesen nem társadalmilag fontos (főleg ilyen foci mellett)

ggaborx 2012.08.11. 18:39:33

@félázsiai 2llkedő: Mi ebben az ellentmondás? Az ország alatt én a többségi társadalmat értem és korántsem a "politikai elit" néven illetett brancsot. Így a későbbi paktumok ugyan meseszép világot hoztak a kormányközeli sleppnek, ám ettől nemhogy jobb lett az átlagember élete, de évről évre egyre rosszabb.

Röviden: ha bármely kormányközeli cég milliárdokat keres állami megrendeléseken, attól az általános életszínvonal nem fog nőni. Ráadásul a lerombolt remények talaján csak az egyre nehezebb, kilátástalanabb jövőkép rajzolódik ki az ország előtt.

Nekem attól nem jobb, hogy egy marék ember ismét milliárdokat tud lopni a közösből.

ggaborx 2012.08.11. 18:41:48

@félázsiai 2llkedő: Tudod mit igazad van! Fontos dolgok ezek. Csak nem tripla áron, nem ugyanazon csoportok zsebébe. És nem pl. az egészségügy előtt.

Kár is ezen vitatkozni, úgy látom véded te is amit konkrétan nem is támadtam. Kell út, kell autópálya, de nem kell a gátlástalan szabadrablás.

2llkedő 2012.08.11. 18:43:05

@ggaborx: "Mi ebben az ellentmondás?"

Ha valami valamit megalapoz, arra nem lehet azt mondani, hogy bármi közveten köze lenne a későbbiekhez.

Ezt próbáld átültetni egyszerúség kedvéért egy családi házra és annak alapjára.

2llkedő 2012.08.11. 18:44:15

@ggaborx: "Csak nem tripla áron,"

A tripla árat mendemondákból ismered. Mert ugye ott a kérdés, hogy mihez képest?

2llkedő 2012.08.11. 18:47:58

@ggaborx: "Nekem attól nem jobb, hogy egy marék ember ismét milliárdokat tud lopni a közösből."

Nekem se jobb. De addig, amíg az árkok csak tágulnak addig itt nem lesz változás. Viszont ha eléggé szélesek lesznek az árkok, akkor ismát teger fogja mosni az ország határát.

ggaborx 2012.08.11. 20:02:35

@félázsiai 2llkedő: Te tulajdonképpen kit, vagy mit próbálsz védeni? Az egyértelmű és mindent átszövő korrupciót? A csókos, uram-bátyám közbeszerzéseket? Az országban tapasztalható folyamatosan csökkenő életszínvonalat?

Mondj egyetlen pozitívumot, amely a közeljövőben a társadalom széles rétegét közelíti ahhoz az utópisztikus álomképhez, hogy mondjuk egyetlen hónapig nem kell azon sakkozni, hogy csekket fizetek, vagy kajálok? Merre visz az út szerinted?

Nyilván minden a legnagyobb rendben és én vagyok a hülye. CSak az a gond, hogy a mendemondák számomra és a széleskörű ismeretségem számára mindennapos valóságként jelennek meg.

Marós 2012.08.12. 00:10:19

@ggaborx:

"Márpedig folyamatosan voltak és vannak ebben az országban az autópályák, völgyhidak, 4-es metró, és a különféle stadionok építésénél társadalmilag sokkal fontosabb feladatok is."

Konkrétan milyen társadalmilag fontos építési projektekre gondolsz?

Marós 2012.08.12. 00:24:40

@félázsiai 2llkedő:

Az afganisztáni projektunk kb. 1 stadion/ év(15.000 fő befogadású) költséget jelent vagy egy Dunahidat.

A háborús szerepvállalások mennyiből társadalmilag fontos projektek Magyarország számára?

Marós 2012.08.12. 00:38:34

@Dr. simonmondja.:

A nyugdíjpénztárba való befizetéseket külföldi hitelből teljesítette a kormány..Havi30 milliárdot
kellett felvenni,hitelként.Az évi 360.mmilliárd. Ki győzi ezt anyagilag? Melyik ország?
Szerintem jó , hogy megszüntették ezt a vircsaftot.

Marós 2012.08.12. 00:46:00

@ggaborx:
A bajnai 5 milliárd veszteséget csinált a libásoknak, és egy másik 10 milliárdot a cégének.
Brávó, emlegesd csak egy a nevet...

2llkedő 2012.08.12. 11:45:47

@ggaborx: "Te tulajdonképpen kit, vagy mit próbálsz védeni?"

A valóságot próbálom védeni. Nem szeretem, ha ferdítésekből messzemenő következtetések vannak levonva.

"A csókos, uram-bátyám közbeszerzéseket? Az országban tapasztalható folyamatosan csökkenő életszínvonalat? "

Ezeket egyiket se. Viszont ha érvelsz, akkor annak legyen valós alapja.

"Merre visz az út szerinted? "

"A kapitalista társadalmak a szakadék szélén állnak. Mi egy lépéssel előttük járunk." (valszeg nem pontosan idéztem)

"CSak az a gond, hogy a mendemondák számomra és a széleskörű ismeretségem számára mindennapos valóságként jelennek meg."

A háromszoros árú autópálya mendemonda miként érint, ha azt se tudod, hogy mihez képest háromszoros az az ár?

2llkedő 2012.08.12. 11:48:20

@Marós: "A háborús szerepvállalások mennyiből társadalmilag fontos projektek Magyarország számára?"

Ki kell lépni a nato-ból. Ezzel párhuzamosan visszaállítani a sorkatonai szolgálatot, megoldani hazánk védelmét, stb. Lehet választani. Mindkettő pénzbe kerül, csak a második esetben még ki is írjuk magunkat a közösségből.

2llkedő 2012.08.12. 11:58:24

@Marós: "A bajnai 5 milliárd veszteséget csinált a libásoknak, és egy másik 10 milliárdot a cégének."

Valami konkrét dokumentum? Fröcsögsz össze, meg vissza!

2llkedő 2012.08.12. 12:02:20

@Marós: "A nyugdíjpénztárba való befizetéseket külföldi hitelből teljesítette a kormány..Havi30 milliárdot
kellett felvenni,hitelként.Az évi 360.mmilliárd. "

Ugyan ez a pénz majd akkor fog hiányozni, amikor majd elkezdenek nyugdíjba menni azok az emberek.
A nyugdíjvédelmi kiflicsücsökkisasszony akkor már sehol se lesz.

Marós 2012.08.12. 12:21:41

@félázsiai 2llkedő:

És a felvett hitelt is vissza kel fizetni...vagy nem?

Marós 2012.08.12. 12:27:26

@félázsiai 2llkedő:

Olvashatod Bajnai életrajzában..

A Wallis még 1998–99-ben, Bajnai Gordon vezérigazgatósága előtt lett a Hajdú-Bét Rt. többségi tulajdonosa. A cég a víziszárnyaspiac összeomlása miatt 2003-ban – a megmentésére tett többszöri tulajdonosi próbálkozás ellenére – 5,5 milliárd forint adósságot hátrahagyva csődbe ment. Beszállítóinak jelentős része nagy veszteségeket szenvedett (egyikük emiatt öngyilkos lett[2]). Maga a Wallis csoport 10 milliárd forint veszteséggel szállt ki a befektetésből.

2llkedő 2012.08.12. 12:32:03

@Marós: A törvényeket is ismered?

A Wallis lett a tulajdonos, nem Bajnai. Bajnai A Wallisnak volt a vezérigazgatója. A Hajdúbétnek más volt a vezérigazgatója.

2llkedő 2012.08.12. 12:35:52

@Marós: A későbbi hitelt ugyanúgy vissza kell majd valakinek fizetni, de ez Viktorkát nem érdekli. Mert hogy nem lesz pénz a nyugdíjakra az biztos. A magánnyugdíjpénztárak a vagyon egy részéből államkötványt vásárolt. Most ugyanezt az államkötvényt a piacon kell eladni, ami ugyanúgy hitel.

Marós 2012.08.12. 12:39:09

@félázsiai 2llkedő:
Még bővebben olvsahatod Bajnai életrajzában..

5,5+10 azaz 15,5Milliárd veszteség Bajnai vezérigazgató munkásságának eredménye.
Viszont a Bajnai vagyon ekkor alakult 5 milliárdra...

2000 és 2005 decembere között a Wallis Rt. vezérigazgatójaként dolgozott. Feladata a befektető cég átszervezése, hatékonyabbá tétele és a befektetések kezelése volt. A csoporthoz tartozott egyebek közt a Graboplast Rt., a Rába Rt., az Elender Rt., az Index.hu, a Wallis Ingatlan, a Wallis Autó Holding, a Danubius Rádió, a Café Reklám csoport is.

A Wallis még 1998–99-ben, Bajnai Gordon vezérigazgatósága előtt lett a Hajdú-Bét Rt. többségi tulajdonosa. A cég a víziszárnyaspiac összeomlása miatt 2003-ban – a megmentésére tett többszöri tulajdonosi próbálkozás ellenére – 5,5 milliárd forint adósságot hátrahagyva csődbe ment. Beszállítóinak jelentős része nagy veszteségeket szenvedett (egyikük emiatt öngyilkos lett[2]). Maga a Wallis csoport 10 milliárd forint veszteséggel szállt ki a befektetésből.

Marós 2012.08.12. 12:46:27

@félázsiai 2llkedő:

Igen, ebben igazad van.
A biztosítók hiteleztek az államnak az állam által felvett hitelből befizetett nyugdíjbefizetésekből.
De kérdezem én: nem egyszerűbb, ha az állam direktbe veszi fel a hitelt és nem a biztosítóktól veszi fel ugyanazt a pénzt?

2llkedő 2012.08.12. 12:47:18

@Marós:

""""""Az ügyvezető felelősségének alapjai

Az ügyvezetés legtöbbször önálló döntéshozatali tevékenységeket takar, így logikus volt ezt az önállóságot a jogszabályok szintjén is hangsúlyossá tenni - emelte ki dr. Balogh Tamás.

Ebből következően az ügyvezetők csak a jogszabályoknak, a társasági szerződés rendelkezéseinek, valamint a társaság határozatainak vannak alávetve, és e tevékenységük ellátása során fő szabály szerint a társaság tagjai által nem utasíthatóak."""""

Mikor volt Bajnai a Hajdú-bét ügyvezetője?

2llkedő 2012.08.12. 12:52:15

@Marós: "De kérdezem én: nem egyszerűbb, ha az állam direktbe veszi fel a hitelt és nem a biztosítóktól veszi fel ugyanazt a pénzt?"

De, feltéve, hogy direktben olcsóbban jutsz hitelhez.

Rokik felülvizsgálata folyik, a korengedményes nyugdíjazás visszamenőlegesen megszüntetve (pedig Lézer Jani hogy védte korábban a szerzett jogokat).Ezek azok a dolgok, amiket szükséges volt meglépni (ahogyan ezt a korábbi kormányzat is meg akarta lépni) csak nem így, és ezek azok, amik miatt hiteleket kellett felvenni, nem a manyup miatt. Most a lenyúlt manyupvagyon szépen elszállt. Feléltük a jövőnket.

Marós 2012.08.12. 13:46:44

@félázsiai 2llkedő:
Kösz , hogy elküldted. Ismertem a szövevényes ügyet, természetesen.
Azonban a lényeg a lényeg...
A veszteség, az veszteség, a 15,5 milliárd mégis eltűnt valahol. Sok kicsi ember belebukott, de ezekért az emberekért nem szólt a szocialista-liberális harang., de a tied sem.. Mossuk ki a szerecsent, mossuk ki Bajnait. Ez a lényeg.
Az is tény , hogy Bajnai ekkor alapozta meg az 5 milliárdos vagyonát. De nem illik megkérdezni, hogy az első milliárd honnan van.
Az is tény, hogy családi ügyeskedések következtében mosta ki magát Bajnai, mert a bíróság hozott anyagból dolgozik és nem igazságot , hanem jogszerűséget ad.. A munka mint olyan meg sem jelenik az ügyben, arról szó sincs. Ügyeskedés-ügyeskedés hátán. Mennél bonyolultabb annál jobb.
Ami viszont megjelenik, az a Bajnai apuka ciprusi cége, amihez a fiúnak , természetesen semmi köze sincs. Az csak úgy van.(Miért nem hazai cég, kérdezi az olvasó. Tényleg, benned nem merül fel ez a jogos kérdés?)
A jogász élettárs jól dolgozott, míg a kisemberek hiszékenyek voltak.., ők bízva a cégbe , leadták a portékájukat., csak éppen nem kaptak pénz. Ez nem bűn, ugyanis ez valóban nem lopás. Hinni a templomban kell. Nyilván a bíró megkérdezte, miért adták le a portékát? Mert „hittünk a cégben” felelet az nem jogi kategória.
Azért csak lehetett nekik is valamiben igazuk.?Lehet, hogy a bölcs kádi nem ezt az ítéletet hozta volna. De a fehérgalléros bűnözőkkel nem tudtak mit csinálni. ,És igaz most is „egy seggel száz lovat megülni nem lehet” mondás. Egy vezérigazgató nem lehet hibás. Az átkosban sem volt az. Ennek van hagyománya nálunk. Ő nem hibás, mert küzdött.
Megjelenik az álláshalmozás minden mennyiségben. Bajnai az ügyeskedés mintapéldánya..

Így lett kitalálva ez a szélhámosság, a Bajnai ügy, mint annyi szélhámosság ebben az országban. Úgy megjáratni a pénzt, a papírokat a kicsik vagyonából , hogy az ne lehessen nyomon követni. A pénz eltűnt, a kisemberek veszttettek, senki sem hibás, csak a piac, legkevésbé egy felelős vezető. Ámen!!
Lehet, hogy Orbán Viktornak igaza van? Az ember sohasem hibás, csak az élet?

Marós 2012.08.12. 13:49:02

@félázsiai 2llkedő:

Vitatkozhatunk, de anyugdíjkasszában sohasem volt pént.Semmikor és most sem a magánpénztárak esetében sem. Mint megtudtuk , zömében rosszul ügyeskedtek..rengeteg a per!

Marós 2012.08.12. 13:53:26

@félázsiai 2llkedő:

Nem vagyok írigy természetű. Azt mondom, adjunk a rokkantaknak és engedjük el a vámosokat, rendőröket, katonákat 40 éves korukban, nyugdíjba. Rendben, engedjük el.De ki fizeti őket?

Hallom, csak Heves megyében 17.000 rokkant nyugdíjas ücsörög otthon. Csak Heves megyében. Ki a fene fizeti őket? Van ott olajkút?

Marós 2012.08.12. 13:56:16

@félázsiai 2llkedő:

Bajnai vezérigazgató volt, életrajza alapján. Ha ő nem ellenörzi az ügyvezetőjét, miért ugyan veszi fel a fizetését?

Marós 2012.08.12. 13:58:42

@félázsiai 2llkedő:

csak jelzem, az egyik családtagom 12 éves befizetés után kapott 600.000 hozamot, a másik egy másik biztosítónál , ugyancsak 12 évre kapott 15.000-et. Mi a fene ez, ha nem hazárdírozás?

2llkedő 2012.08.12. 14:04:05

@Marós: "de ezekért az emberekért nem szólt a szocialista-liberális harang., de a tied sem.."

A törvény az törvény. Aki a törvényt nem tartja be, az bűnös. Bajnai betartotta a törvényt. Az más kérdés, hogy erkölcsileg neked nem tetszik, de törvények szerint élünk.
Az, hogy egyesek öngyilkosok lettek, nem hat meg. Elmenekültek a problémák elöl, azt hátrahagyva azokra, akiket állítólag szerettek. Mielőtt megszólnál, közlöm, hogy Apám is öngyilkos lett, így van rálátásom)

"A pénz eltűnt, a kisemberek veszttettek, senki sem hibás, csak a piac, legkevésbé egy felelős vezető. "

A piac már csak ilyen. Vagy bejön, vagy nem. Mindenki nem tud nyerni. Az, hogy a felvevő piac nem vette át az árút, nem Bajnai felelőssége. Főleg úgy nem, hogy NEM VOLT A HAJDÚ-BÉT ügyvezető igazgatója.
Az általad felelősnek nevezett vezető az nem Bajnai volt, hanem a Hajdú-bét vezérigazgatója.

Ismét ide írom:

""""az ügyvezetők csak a jogszabályoknak, a társasági szerződés rendelkezéseinek, valamint a társaság határozatainak vannak alávetve, és e tevékenységük ellátása során fő szabály szerint a társaság tagjai által nem utasíthatóak.""""

Ha egy kicsit tudsz mondatot értelmezni, akkor rájössz, mennyi hülyeséget hordasz össze egyszerűen az előítéleteid alapján.

"Lehet, hogy Orbán Viktornak igaza van?"

Orbán Viktor állítólag jogász. Neki ismernie kellene a jogot. Nem csak azokat, amiket ő ír, hanem azokat is amik korábban voltak.

Orbán Viktor végighazudta az előző 10 évet, és végighazudja a következő kettőt is, mert egy egoista nem tud mást tenni.

2llkedő 2012.08.12. 14:06:38

@Marós: "csak jelzem, az egyik családtagom 12 éves befizetés után kapott 600.000 hozamot, a másik egy másik biztosítónál , ugyancsak 12 évre kapott 15.000-et."

Ez a reál hozam. A tőkét viszont Viktorék lenyúlták. Az, hogy a reálhozam ilyen kevés, a válság eredménye, nem pedig a rossz gazdálkodásé. Tudom, téged nem zavar, hogy volt egy válság.

2llkedő 2012.08.12. 14:33:37

@Marós: "Azt mondom, adjunk a rokkantaknak és engedjük el a vámosokat, rendőröket, katonákat 40 éves korukban, nyugdíjba. Rendben, engedjük el.De ki fizeti őket? "

A rokkantakkal kapcsolatban a közösségi szolidaritás érvényesül. Csak gondold el, mi van akkor, ha holnap te is lerokkansz? Vagy lökjük le Őket a Tajgetoszról?

A vámosokat, rendőröket, stb a szolgálati idejük alatt nem fizették ki. A ki nem fizetett pénzeket ki fizeti ki nekik? Mert azért a pénzért nem mentek volna el se rendőrnek, se tűzoltónak se...
A korábbi kormány is ki akarta vezetni, de fokozatosan. Ennek tett keresztbe a fidesz. Most pedig a körmükre égett a teendő, ezért ment a kapkodás. Ami ellenzékbe számukra hasznos volt a hatalom megszerzése úgyében, az kormányon már felelsleges. Szokjál hozzá, hogy Te rád is csak addig van szükségük, amíg az az érdekük. Amint nem vagy hasznos a céljaikhoz, Te is repülsz. Nem lesznek maghatódva tőle. Gátlástalanok.

Marós 2012.08.12. 14:35:55

@félázsiai 2llkedő:

Persze Wallis a tulajdonos! Bajnai csak vezérigazgató volt, de egy választott vezető, mint amilyen Bajnai is volt, amíg poszton van, abszolút élet -halál ura. Ha valakinek , neki pontosan tudnia kellett volna napra készen, hogyan áll a ZRT. . A tulajok ezzel nem foglakoznak, majd csak hónapok után, amikor közgyűlés van és terítékre kerül a vagyonuk helyzete , akkor szembesülnek a választott vezérigazgató működési eredményével.
Szerintem Bajnai, a papírjai alapján betöltött milliónyi bevállalt funkciói mellett, nem volt képben mi is folyik ott a libásoknál. Az események után kullogott, így szedte össze a Wallisnak a további 10 milliárdos veszteséget, 5 év alatt.
Szerintem Bajnai etette a Wallis tulajokat, mert azok kizárt, hogy elnézték volna neki az ekkora veszteséget, akár éventi bontásban.
Hidd el, ekkora veszteséget nem lehet egyik-napról a másikra összeszedni.

Nem szívesen írom a posztban, voltam német cégnél ügyvezető, pontosan tudom mi a választott vezetői feladat.Tudom, nem könnyű rentábilisan vezetni. De Bajnai egész biztosan leszarta az egészet, talán hitt az ügyvezetőinek és mással foglalkozott.
A 15,5 milliárd borzasztó veszteség. Ez megfelel 5-7km autópálya , vagy egy kisebb Dunai híd árának..
A Wallis biztosan nem dicsérte meg érte...

2llkedő 2012.08.12. 14:42:40

@Marós: "Persze Wallis a tulajdonos! Bajnai csak vezérigazgató volt, de egy választott vezető, mint amilyen Bajnai is volt, amíg poszton van, abszolút élet -halál ura."

Olvassál már, és értelmezz!

""""az ügyvezetők csak a jogszabályoknak, a társasági szerződés rendelkezéseinek, valamint a társaság határozatainak vannak alávetve, és e tevékenységük ellátása során fő szabály szerint a társaság tagjai által nem utasíthatóak.""""

kiemelem:
"az ügyvezetők.......fő szabály szerint a társaság tagjai által nem utasíthatóak."

Ha a PICK-nél történik valami, akkor Csányi szerinted mennyire felelős?

2llkedő 2012.08.12. 14:46:19

@Marós: "Nem szívesen írom a posztban, voltam német cégnél ügyvezető,"

Az írásod alapján ezt sajna nem tudom elhinni. Vagy csak egy báb voltál.

Marós 2012.08.12. 14:56:50

@félázsiai 2llkedő:

Nem erről van szó.Nem az igazi rokkantakról.
Azt értsd meg, hogy üres volt a nyugdíjkassza.
Már Gyurcsányék is havi külföldi hitelböl fizettek nyugadíjakat.

A muszáj nagy úr! Ha nincs pénz, hiteleket nem tudod fizetni, belekényszerülsz abba, mint egy cég, hogy csődöt jelentesz és megszűnsz.
Hivatkozhatsz a papírokra, szerződésre, meg szerzett jogokra stb. stb.De ebből nem lesz még pénz.
Az állam is mondhatja, hogy komám , nem tudom tovább fizetni rokkantnyugdíjadat, mert üres a kassza. Mindössze 40 éves vagy , keress magadnak munkát, de .. de úgy hallottam és tudom is , hogy egyébként feketén Te dolgozol. Hát neked nem fizetek tovább r. nyugdíjat, mert egyébként csaltál és az orvosod is csalt. Így lettél rokkant. Ezért a többi rokkant érdekében megnézem, ugyan ki csalt még..

És láss csodát, rengetegen el sem mentek a felülvizsgálatra , mert eleve tudták , hogy csaltak. Lehet, hogy szólt az orvosuk, ne menj el, mert megbuktunk..

Ez a dolog lényege,.

Csak jelzem: A postások , rendőrök, katonatisztek , olyan jogokat formáltak maguknak csalásból, hogy többszázezer forintos nyugdíjjal dolgoztak feketén vagy hivatalosan tovább.
Én is a rászorultságot támogatom , de azért csak lehet valami oka annak, hogy a 4 millás Szlovákiában csak 30.000 rokkantnyugdíjas van, nálunk meg 800.000.
Melyik társadalom tudja ezt meg fizetni.

A problémát ismerték gyurcsányék is , és bajnaiék is. (Megszünt a 13. havi nyugdíj)
csak nem merték meglépni , amit Viktor meglépett.
Ők még kaptak pénzt a IMF-től, amit ma már nem kapnál...

2llkedő 2012.08.12. 15:05:26

@Marós: "csak nem merték meglépni , amit Viktor meglépett."

Vajh miért? Így is lángokban állt Budapest. Viktor mindent elgáncsolt a hatalom megszerzéséért. Egy minimális parlamenti többséggel egy ilyen gátlástalan ellenzékkel nem lehet ugrálni.
Ha Viktornak nem lenne parlamenti 2/3-a, ő sem tudna így ugrálni.
Tudod, az üléspont határozza meg az álláspontot (náluk).

Szerencséje a világnak, és szerencsétlenség Magyarországnak, hogy Viktor itt született. Ha nagyobb hatalomra tehetne szert, már a 3. világháborúban lennénk.

2llkedő 2012.08.12. 15:06:14

@Marós: "Ők még kaptak pénzt a IMF-től, amit ma már nem kapnál..."

Akkor most miért kuncsorgunk az IMF-nél?

Marós 2012.08.12. 15:20:04

@félázsiai 2llkedő:

Jól írod a szabályt, csak rosszul értelmezed.

A társaság tagjai a tulajdonosi tagokat jelentik. Tehát egy ügyvezető a tagok vagy a tulajdonosok által valóban nem utasítható nap , mint nap ( de a vezérigazgató szerint igen, hiszen az a főnöke)
Nevetni fogsz, de az ügyvezető, akár ki is tilthatja a tulajdonost a saját tulajdona területről.
De azért nem ennyire eszik forrón a kását.
A tulajok összehívhatják a közgyűlést és kirúghatják előbb vagy utóbb az ügyvezetőt.
Szerintem Bajnaival is ez történt, mert megszűnt a vezérizgatónak lenni. . Csak ezt nem verik nagydobra, sohasem, mert a sok üzleti partner fele nagyon rossz képet mutat egy kirugás és ennek pénzügyi következménye van. A Wallis továbbra is létezik, csak más vezérigazgatóval.
A veszteséget ugyan nem lehet eltagadni, mert egy ZRT mérleg publikus. Ezért , ha megnézed Bajnai életrajzát, a rugalmas visszavonulás sugárzik abból ki.De ez magyarul , kirugást jelent…
Nem hiszem el, hogy egy 15 milliárdos veszteséget lenyelnek a tulajok minden konzekvencia nélkül

Te mit csinálnál egy vezérrel, aki csinál neked 15milliárdos veszteséget?

2llkedő 2012.08.12. 15:30:55

@Marós: "de a vezérigazgató szerint igen, hiszen az a főnöke"

Bajnai a Wallis vezérigazgatója volt, nem a Hajdű-bét-é. A Wallis vezérigazgatójaként a tulajdonosokat képviselte, ezért nem főnöke a Hajdú-bét ügyvezető igazgatójának.

"A tulajok összehívhatják a közgyűlést és kirúghatják előbb vagy utóbb az ügyvezetőt.
Szerintem Bajnaival is ez történt,"

Továbbra is kevered Gizikét a gőzekével!

"Nem hiszem el, hogy egy 15 milliárdos veszteséget lenyelnek a tulajok minden konzekvencia nélkül"

A kérdés, hogy Bajnai hibájából keletkezett a 15 milliárdos veszteség, vagy a szárnyas piac összeomlása miatt?

De továbbra is a fantáziavilágoddal vitatkozom feleslegesen. Te eldöntötted, innentől a valóság, a tények nem érdekelnek, mert azok csak megzavarnak.

Marós 2012.08.12. 15:31:07

@félázsiai 2llkedő:

Úgy hallottam , most a Klubrádió 2 nappal ezelőtti híreiben, hogy 400 milliárdos tartalék 2000 milliárdra emelkedett.
Ez nyilván annak köszönhető, hogy a pénzügyek központosítása következtében takarékosabb az ország. . Megnőtt a lakosság takarékossági összege is. Jobban spórolnak az emberek. Ez nem baj.
Tehát a többlet nem a gazdasági fejlődésből keletkezett, hanem a kiadási oldalról kiesebb a pénzszórás. A fejlődéshez, ugyankor hitelezés kell , de a bankok , szerte Európában nagyon óvatosak. Úgy látom ,most mindenhol erőgyűjtés van ..
Az Orbán Kormányzatra ez már anno is jellemző volt .
Majd meglátjuk mit hoz a jövő

2llkedő 2012.08.12. 15:37:44

@Marós: "Tehát a többlet nem a gazdasági fejlődésből keletkezett, hanem a kiadási oldalról kiesebb a pénzszórás."

Emléxel még anno a fideszz által benyújtott több, mint ezer módosító indítványra? No azok nem arról voltak híresek, hogy a takarékosságot ösztönözzék. Éppen ellenkezőleg! Pénzszórásról szóltak. Mindezt ellenzékben.

2llkedő 2012.08.12. 15:48:59

@Marós: "Nevetni fogsz, de az ügyvezető, akár ki is tilthatja a tulajdonost a saját tulajdona területről."

Akkor miért is felelős a Bajnai? A Hajdú-bét ügyvezetője akár ki is tilthatta a saját tulajdona területéről is. Vagy nem?

De egy kis olvasnivaló:

www.tempopart.hu/irasok/orfk/melleklet04.pdf

Marós 2012.08.12. 15:54:15

@félázsiai 2llkedő:

Figyelj,

Ha te tulaj vagy és a vagyonod kezelésével megbízol egy ügyvezetőt, de az állandóan bukik a vagyonoddal ( vagyis csökken a vagyonod mennyisége) arra hivatkozván, hogy a piac most nem tuti, elfogadod ezt tőle? Nem fogod elfogadni, bármennyire is sámos az ügyvezetőd. Nem tudod elfogadni, mert ha nullára írja le az ügyvezetőd a vagyonodat, megszűnsz mint cég. Érted? Kivezetnek a céglistáról. Ez egy brutális, kőkemény dolog. Nincs semmi érzelemnek helye, még akkor sem , ha a gyereked az ügyvezető.

Ha hallasz a rádióban olyasmit, hogy tőkeemelés történt egy cégnél, az azt jelenti, hogy a tulajoknak valahonnan szerezni kell pénzt, be kell fizetni a cégbe sok milliót. Minimum a veszteséget, de általában annak a többszörösét.

Tőkeemeléskor mindig kemény veszteség van. Csak azt diplomatikusan jelentik be, nehogy kaotikus legyen az üzleti helyzetük.( kilépnek az emberek, nem szállítanak a beszállítok, nem ad forgótőkét a bank holnaptól..)

Tanuld meg , pénz soha sincs sehol csak úgy. A pénzt csinálnia kell , meg kell szerezni a cég részére . Ez az ügyvezető vagy ZRT esetében a vezérigazgató feladata Őt ezért tartják a tulajok.. És ez volt a Bajnai feladata, amiben szerintem csúfosan megbukott...
Mert 15 milliárd veszteség 5 év alatt nem kevés pénz...
Nem tudott pénzt csinálni, egyszerűen a Wallisnál mgbukott.

Marós 2012.08.12. 15:56:01

@félázsiai 2llkedő:

Általában a ZRT esetében a vezérigazgató az ügyvezető munkáltatója.

Marós 2012.08.12. 15:59:03

@Marós:
A főnöködet nem tilthatod ki, mert ő feletted áll...ne téveszt össze a tulajdonosi körrel..

A kitiltás ugy létre, hogy a portás nem enged be .
A portás tudja ki az ügyvezető főnöke és a vezért beengedi..
Mindenkinek van főnöke...

2llkedő 2012.08.12. 16:01:29

@Marós: "És ez volt a Bajnai feladata, amiben szerintem csúfosan megbukott..."

Pont!

Itt a vége, fuss el véle!

2llkedő 2012.08.12. 19:15:31

@Marós: "Általában a ZRT esetében a vezérigazgató az ügyvezető munkáltatója."

A KFT-nek van ügyvezetője, a ZRT-nek nincs. A ZRT-nek van vezérigazgatója, a KFT-nek nincs. Ebből adódóan a vezérigazgató nem felettese az ügyvezetőnek.

Nézz utána a gazdasági társaságoknak. Most is elárultad, hogy semmi közöd ahhoz a német társasághoz. Legfeljebb portás voltál ott.

Marós 2012.08.12. 20:57:59

@félázsiai 2llkedő:

Én nem személyeskedtem veled, és nem jellemeztem írásodat. Amit Te írtál, én azt elfogadtam. Azt hittem korrektül beszélgetünk..
De megegyezhetünk abban is, ha téged ez kielégít, hogy Bajnai nem volt felelős a 15 milliárd mínuszért, amit az általa vezetett Wallis Zrt összehozott 5 év alatt, és a veszteség csak látszólagos, egyébként nagyon szép eredmény.
Viszont Orbán felelős mindenért, a magyar negatív gazdaságért, a hatalmas magyar adóságért, mivel ő már 2 éve miniszterelnök.

Marós 2012.08.12. 21:04:09

Aki veszít, annak válság van, aki nyer annak jó éve van.
A lengyeleknek például nem volt válságuk, cseheknek sem volt és a szlovákokat is elkerülte a válság.
Bajnai , már mint miniszterelnök megigérte nekünk, Magyarországon nem lesz válság...
Most akkor van , (volt válság) , vagy nincs válság..?

2llkedő 2012.08.13. 05:50:01

@Marós: Bocs, ha megsértettelek! Viszont aki olyan pozícióban volt, mint Te, annak illik bizonyos dolgokat ismerni. Egy laikustól nem várható el, hogy ilyen témákban otthon legyen, de egy volt ügyvezetőtől igen.

"Viszont Orbán felelős mindenért, a magyar negatív gazdaságért, a hatalmas magyar adóságért, mivel ő már 2 éve miniszterelnök."

Igen, Orbán felelős azért, amit a két év alatt szétb@szott. A válságra nála nem lehet fogni, mivel 2008-ban ők tudták, hogyan kell kezelni a válságot:
""""""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. """""

Többek között erre az ígéretre kaptak 2/3-os felhatalmazást. Nem pedig arra, hogy a saját zsebüket tömködjék tele többek között az egykulcsossal, meg a gyerekkedvezménnyel, amit most a rabszolgák fizetnek meg, ill. hitelből van finanszírozva.

A hatalmas adósságért nem ő a felelős, de közvetve neki is köze van hozzá (elgáncsolt költségcsökkentések). Orbánt mindig is a hatalom érdekelte. Orbánt csak a hatalom érdekelte. Senkivel nem képes együttmúködni.

2llkedő 2012.08.13. 05:51:49

@Marós: "Bajnai , már mint miniszterelnök megigérte nekünk, Magyarországon nem lesz válság..."

Látod, megint félinformációból vonsz le következtetéseket. Nézz utána, pontosan mit is mondott! Nem szeretnélek ismét megbántani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.21. 22:07:56

Meg banyek, mintha nem készülne minden kollégiumi felvételiztetésen ilyen.
Most ebben mi az újdonság?
Jó reggelt kívánok...

alien 2013.02.22. 07:29:00

A hökösök mindig ilyen kecsegek voltak, érdekes felmérés lenne, hogy a narancskórban meg a ballikban hányan vannak
süti beállítások módosítása